به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در ادامه این نشست با بیان اینکه در همین تحریم‌ها، برخی انتقاد می‌کنند که دولت چه کاری انجام داده است و چرا به ما رسیدگی نمی‌کنند، گفت: از دوستانی که انتقاد می‌کنند، می‌پرسم که در این شرایط سخت که از ابتدای سال ۹۷ با اعمال تحریم‌ها، آغاز شد، آیا دولت کاری نکرده است؟ بسیاری کارشناسان و دلسوزان نزد من آمدند و گفتند برای اداره کشور راهی جز کوپنی کردن نداریم. حتی برخی نمایندگان در مجلس و صاحب‌نظران دانشگاهی و اقتصادی نیز همین نظر را داشتند، اما ما بدون اینکه کشور را کوپنی کنیم، اداره کردیم و کارشناسان واقعی می‌دانند که چه کار سختی انجام شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فردی نیستم که از هیچ فرصتی بگذرم، گفت: اگر شرایطی باشد که همه اصول ما حفظ شود، جلسه می‌گذارم و مذاکره می‌کنم کما اینکه قبلا هم این کار را انجام داده‌ایم، برای شرایط امروز مقصر نیستیم و تخلف نکردیم. عهد خود را زیر پا نگذاشتیم و به مردم دنیا و خود دروغ نگفتیم. امروز دولتی روی کار آمده که به هیچ تعهدی پایبند نیست و حتی تعهدات با دوستان خود را زیر پا گذاشته. معاهدات بین‌المللی را نقض کرده، از قراردادهای بین‌المللی خارج شده، زمین کشوری را به متجاوز می‌بخشد و فردی است که با هیچ قاعده‌ای نساخته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در شرایطی هستیم که جز وحدت راهی نداریم، گفت: هر چه دشمنان ببینند که متحد هستیم و همدیگر را دوست داریم و در کنار هم هستیم، بیشتر ناامید می‌‌شوند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه چاره‌ای ندارم، لایحه‌ای که قانون می‌خواهد، تقدیم مجلس کنم، گفت: ممکن است شما خواسته‌ای داشته باشید. به‌عنوان نمونه منطقه آزاد می‌خواهید، من لایحه آن را تقدیم مجلس می‌کنم. مجلس تصویب کند و شورای نگهبان رد کند، چاره‌ای نداریم. حالا یک جایی بود که دعوای مجلس و شورای نگهبان را رسیدگی می‌کرد که امروز روغن‌کاری لازم دارد. خیلی‌ها به من می‌گویند، از جمله وزیران دولت که چرا رئیس‌جمهور فلان کار را انجام نمی‌دهد، مگر رئیس‌جمهور به تنهایی می‌تواند؟ قانون می‌گوید موضوعات مهم ملی باید به شورای عالی امنیت ملی برود، تازه بعد از تصویب در این شورا، رهبری باید آن را امضا کند. می‌گویند به مردم بگو، چه بگویم؟ غیر از قانون اساسی نمی‌توانم عمل کنم.