او در صفحه توییتر خود نوشت: استقبال از هیاتی با عنوان «کنگره آزادسازی الاحواز» و حمایت از گروه آنها از سوی رئیس پارلمان کویت امری بیهوده و از نظر سیاسی بسیار خطرناک است. خلیل عبدالله ابل با بیان اینکه این اقدام به صلاح کویت نیست می‌نویسد: اتخاذ موضع رسمی در حمایت از یک جنبش مسلح علیه کشوری همسایه که با کویت منافع مشترک دارد، قابل قبول نیست. تاریخ دور و نزدیک این مساله را تایید می‌کند. او در ادامه واژه #کویت را هشتگ کرد.

اخیرا اعضای یکی از گروهک‌های تجزیه‌طلب با سفر به کویت با برخی از مقامات این کشور دیدار کردند. درپی این اقدام کویت عصر روز شنبه، ۷ دی کاردار سفارت این کشور در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امورخارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فی‌مابین، اقدامات صورت‌گرفته در کویت را محکوم و اظهار کرد: این‌گونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن هم‌جواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است. از سوی دیگر محمد ایرانی، سفیر ایران در کویت روز یکشنبه با «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار روابط دوجانبه و موضوع مربوط به دیدار تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت با نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب و برگزاری آنچه «کنفرانس آزادسازی احواز» گفته می‌شود، بررسی شد. طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الجارالله بر اصول سیاست خارجی کویت مبنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی و حسن همجواری تأکید کرد. او با اشاره به ناراحتی تهران از برگزاری کنفرانس مذکور، گفت: «این نشست به صورت شخصی و بدون کسب موافقت نهادهای مربوطه برگزار شده است و نهادهای مربوطه اتخاذ اقدامات قانونی در این باره را آغاز کرده‌اند». این مقام کویتی همچنین بر احترام کویت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن از جمله اهواز تأکید کرد.