به گزارش «ایسنا» موسوی افزود: «وزرای امورخارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفت‌وگو و احترام هستند درحالی‌که آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.» سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکومیت سخنان پمپئو یادآوری کرد آنها با این روش‌ها راه به‌جایی نخواهند برد چونان‌که تاکنون نیز جز یک دیپلماسی و سیاست خارجی ناکارآمد، متوهم، مشوش، ایستا و زورگو تصویر دیگری را به مردم و نخبگان آمریکا و جهان ارزانی نداشته‌اند.

ادعاهای پمپئو علیه ایران

وزیر امورخارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص اوضاع حقوق‌بشر در ایران ادعاهای مختلفی را علیه کشورمان مطرح کرد و گفت که آمریکا از ورود مسوولان ایرانی و خانواده‌هایشان به ایالات‌متحده جلوگیری می‌کند. به گزارش «ایسنا» وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانسی خبری درخصوص اوضاع حقوق‌بشر در ایران گفت که آمریکا از ورود مسوولان ایرانی و خانواده‌هایشان به ایالات‌متحده جلوگیری می‌کند. پمپئو در ادامه ادعاهایش افزود: «به مسوولان‌ نظام ایران اعلام می‌کنم که اگر به‌دنبال احیای کشورشان هستند باید به حقوق‌بشر احترام بگذارند!» وی با طرح این ادعا که نظام ایران ناقض حقوق‌بشر است، مدعی شد که مردم ایران علیه چنین مسائلی اعتراض دارند. پمپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: «کسانی که ریشه خشم را چهل سال قبل در این کشور ایجاد کردند باید رفتارشان تغییر کند.» وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود بیان کرد: «ایرانیان آزادی را دوست دارند. نظام ایران حقوق‌بشر و قانون‌اساسی خودش را نقض می‌کند. براساس قانون‌اساسی اعتراض حق مردم ایران است.» وی همچنین در آخر بار دیگر بر تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه قاضی صلواتی و قاضی مقیسه تاکید کرد.

اتهام زنی معاون پمپئو

از سوی دیگر دیوید هیل، معاون وزیرخارجه آمریکا با طرح ادعای بی‌اساس دست داشتن ایران در سرکوب تظاهر‌کنندگان عراقی گفت: «ایران پایگاه‌های ما در عراق را هدف قرار می‌دهد.» به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه الاخباریه، دیوید هیل در گفت‌وگویی تلویزیونی از بغداد پایتخت عراق مدعی شد: «طرف سومی که در سرکوب تظاهرات عراق متهم است ایران و مجموعه‌های مسلح وابسته به آن هستند.» این ادعای معاون وزیرخارجه آمریکا درحالی مطرح شده است که ایران بارها بر لزوم عدم دخالت در امور دیگر کشورها از جمله عراق تاکید کرده است.