آمریکا با سبک‌سری به‌دنبال آشفته‌سازی منطقه است

لاریجانی اضافه کرد: روسای‌جمهور آمریکا از ابتدای انقلاب دست به انواع ماجراجویی زده‌اند به‌گونه‌ای‌که از تجزیه‌طلبان حمایت کردند، صدام را تشویق به حمله به ایران کردند و تروریست‌های گوناگون را مسلح و مورد حمایت قرار دادند و آنان را وادار به جنایت علیه ملت کردند و بعد هم با پررویی به آنها پناه دادند. رئیس مجلس گفت رژیم آمریکا با سبک‌سری به‌دنبال آشفته‌سازی در منطقه است تا اگر در منطقه موفق به تسلط بر نفت نشد در یک ماجراجویی دیگر اوضاع را به نحوی آشفته سازد تا بتواند به نیت شوم خود برسد. لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس گفت: ظاهرا آقای ترامپ متوجه نیست که خاک و نفت سوریه متعلق به دولت و ملت سوریه است و آمریکا حق ندارد با تجاوز به خاک آن کشور و تصرف میادین نفتی، قصد غارت آن را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است که آیا دولت آمریکا که از کمترین حس بشردوستانه نسبت به مردم سوریه و عراق و منطقه بری است، نسبت به ملت نستوه ایران علاقه انسان‌دوستانه دارد، اگر بخواهیم تعبیر سخنان آقای ترامپ را در این موقع درست فهم کنیم، [باید بگوییم] همان‌گونه که کردها، ترک‌ها و عرب‌ها برای ملت ما(دولت آمریکا) مهم نیستند، [به همان‌گونه] برای دولت آمریکا ملت ایران هم اهمیتی ندارد بلکه نفت ایران مهم است و چون جرات تسلط نظامی بر این کشور را ندارند و سابقه مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی نشان داد که آنها هزینه نظامی خود را فوق‌العاده می‌بینند پس باید با محاصره اقتصادی ملت ایران را به ستوه بیاورند تا بر منابع نفت و گاز آنان مسلط شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقامات آمریکا تحریم‌های گوناگونی را علیه ملت ایران روا داشته‌اند، البته آنان با گستاخی همه این جنایت‌ها را به نام دوستی و حمایت از مردم ایران تبیین می‌کنند و نکته مهم این است که مردم عزتمند ما چون هیچ صداقتی در گفتار و کردار سردمداران آمریکا نمی‌دیدند، در مقابل دسیسه‌های آنان ایستادگی کردند؛ گاهی کسانی بودند که یا به‌دلیل عدم شناخت کافی یا ساده‌اندیشی، تبلیغات دولت آمریکا را موردتوجه قرار دادند و دچار خسارت شدند اما خوشبختانه امروز آمریکا رئیس‌جمهوری دارد که زحمت همه را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه سیاست‌های کاخ‌سفید کم کرده‌ است. لاریجانی گفت: بیان شفاف پنهان‌ترین سیاست‌های کاخ‌سفید از ویژگی‌های رئیس‌جمهور آمریکا است، اخیرا به هنگام اعلام مرگ سرکرده گروهک تروریستی داعش، ترامپ گفت ما در سوریه فقط به‌دنبال نفت هستیم، نظامیان آمریکا در مناطق نفتی سوریه می‌مانند و اگر کسی خواست به آنجا بیاید با آنها مقابله می‌کنند، شاید کسی هم آمد و خواست نفت را بخرد با آن معامله می‌کنیم. نفت مهم است. جنگ کردها و ترکیه اهمیتی ندارد؛ این سخنان شرم‌آور را رئیس رژیمی سروده که دائما نگران حقوق‌بشر در کشورهایی است که مستقل می‌اندیشند.

همچنین به گزارش «ایسنا» لاریجانی دربخش دیگری از سخنانش گفت: لازم نیست سایر مقامات آمریکا برای مردم ایران دلسوزی کنند، بهتر است فکری به‌حال دهان آقای ترامپ کنند که آن‌گونه سیاست‌های ضدبشری و استعماری آنها را نزد جهانیان آشکار می‌سازد.

پیام وزیر اطلاعات به مناسبت ۱۳ آبان

همزمان با فرارسیدن سالگرد ۱۳ آبان، وزیر اطلاعات در پیامی به‌مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان،‌ گفت: اینک با درایت و تدبیر خردمندانه مقام معظم رهبری ایران اسلامی مقتدرانه، هراس‌زدایی از شیطان بزرگ را به منصه ظهور رسانده است. به گزارش «ایسنا» سیدمحمود علوی دراین پیام افزود: ۱۳ آبان ابهت پوشالی سردمداران جهانخوار آمریکا را به سُخره گرفت و دسیسه‌های آنان را نقش بر آب کرد و بار دیگر حلاوت پیروزی حق بر باطل را به کام خداجویان آزاداندیش چشاند و آنچنان طبل رسوایی استکبار را به صدا درآورد که آن دشمن نگون‌بخت از سر استیصال، انفعال و سردرگمی متوسل به عملیات کور نظامی‌ شد و به اذن‌الله شکست خفت‌بار متجاوزان در صحرای طبس، واقعه هجمه ابابیل بر سپاه ابرهه را در اذهان زنده کرد.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش «ایسنا» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گسترش دامنه استکبارستیزی و مصاف ملت‌ها با شیطان بزرگ را نماد حقانیت اقدام انقلابی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ دانست و تاکید کرد: سد کردن راه نفوذ سیاسی و تسلط آمریکا بر ایران از طریق عدم‌مذاکره با شیطان بزرگ، سیاستی منطبق بر مبانی مستحکم دینی و عقلانی است. درهمین حال به مناسبت فرارسیدن «۱۳آبان» تشکل‌ها و احزاب مختلف از ملت ایران برای گرامیداشت این روز در سراسر کشور دعوت به‌عمل آوردند، مجلس شورای اسلامی نیز امروز تا ساعت ۱۰:۳۰ جلسه خواهد داشت و پس از آن نمایندگان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضور می‌یابند.