همچنین با تصویب هیات وزیران، نظام نامه اجرای قانون ثبت شرکت‌ها اصلاح شد. به موجب این اصلاحیه، تبدیل کلیه شرکت‌های مندرج در قانون تجارت به یکدیگر مجاز است و نحوه تبدیل این شرکت‌ها به یکدیگر، به موجب دستورالعملی خواهد بود که ظرف مدت سه ماه، توسط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود. همچنین دولت با تغییرات تقسیمات کشوری در استان فارس موافقت کرد. به موجب این تصمیم، ایجاد هفت شهرستان و یک بخش، تبدیل یک روستا به شهر، ایجاد یک فرمانداری ویژه و تغییر مرکز دو دهستان در استان فارس، به تصویب هیات وزیران رسید.

انتقاد سخنگوی دولت از سخنان اخیر رئیس صدا و سیما

خبر دیگر آنکه دیروز و پس از جلسه هیات دولت، علی ربیعی به میان خبرنگاران رفت و با انتقاد از سخنان اخیر رئیس سازمان صدا و سیما گفت:‌ هیچ وزیری از طرح مسائل کارگران در صدا و سیما گله و شکایت نداشته است و به‌عنوان سخنگوی دولت بسیار خوشحالم که مسائل تولید و کارگری مورد نقد قرار بگیرد. به گزارش «ایرنا» او افزود: اما اگر روی خصوصی‌سازی علامت می‌دهند آدرس درست بدهند و خصوصی‌سازی را به یک شخص بازنگردانند، دقیقا بگویند از چه زمانی شروع شده و چه اتفاقاتی رخ داده است و اگر دولت بخواهد کوچک شود این مسیر خصوصی‌سازی است که باید اصلاح شود وگرنه ما از بیان مشکلات کارگران استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن پولی که در نظر گرفتیم قرار شد بانک ملی پرداخت کند، هم معوقات و هم چند ماه حقوق در آن مستتر است و تصمیمی که دولت گرفته است پیدا کردن کنسرسیوم‌ها برای واگذاری به آنها است. به گفته ربیعی، در حال حاضر با دو کنسرسیوم صحبت شده که عقبه خرید تولیدات هپکو را داشته باشد و یک گام مهم تعیین مدیرعامل قوی و مدیرعاملی است که با مسائل بومی و منطقه‌ای آشنا باشد. بنابراین همچنان موضوع هپکو در دستور کار ۴ وزیر تحت نظر معاون اول رئیس‌جمهور دنبال می‌شود.