لاریجانی با بیان اینکه بخش مهم سیاست‌های ابلاغی در حوزه قانونگذاری، مربوط به مجلس شورای اسلامی است، گفت: البته بخش‌هایی هم مربوط به نحوه کار با لوایح ارسالی از سوی دولت یا قوه قضائیه و همچنین بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مقررات سایر بخش‌ها است که نسبت این مسائل با قوانین و چگونگی کار در این رابطه باید مدون شود، حتی درخصوص تصمیماتی که در شوراها می‌گیرند و باید نظام‌مند شوند رهبری معظم در این سیاست‌های کلی نکات مهمی را فرمودند. او افزود: باید با دولت، قوه‌قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان جلساتی برگزار کنیم تا هم در اجرای سیاست‌های کلی و هم در مواردی که ایشان اشاره فرمودند این نسبت‌ها روشن شود، فرمودند که اگر امری را می‌خواهید به مجمع ارسال کنید باید با نصاب رای بالای نمایندگان باشد.

مصوبه مجلس درباره واردات و صادرات کالاها

در خبری دیگر، نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند واردات و صادرات کالاها و خدمات از لحاظ مالیات و عوارض مشمول قانون مالیات ارزش افزوده است. به گزارش «ایسنا» مجلسی‌ها در جلسه علنی بعدازظهر دیروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات ارزش افزوده ماده ۲ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس تبصره (۱) این ماده،کالاها و خدمات مشمول موضوع این قانون که توسط مودیان حقیقی خریداری، تحویل یا تولید می‌شود در صورتی‌که برای مصارف شخصی برداشته شود عرضه کالا به خود محسوب و مشمول مالیات و عوارض خواهد شد. در صورتی‌که عرضه کالا به خود برای استفاده شغلی باشد مشمول مالیات و عوارض نخواهد شد. طبق تبصره (۲) این ماده معاوضه کالاها و خدمات در این قانون، عرضه کالا و ارائه خدمت از طرف هر یک از متعاملان محسوب و مشمول مقررات این قانون است. بر اساس تبصره دیگر این ماده قبوض آب، برق، گاز و مخابرات، بیمه نامه‌های صادره توسط شرکت‌های بیمه یا شعب و نمایندگی‌های آنها و سایر مواردی که به تشخیص سازمان، سند فروش کالا یا خدمت محسوب می‌شوند، در حکم صورت‌حساب هستند. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت که کمیسیون عمران به این موضوع ورود کرده و گزارش این حادثه را تهیه و به مجلس ارائه خواهد کرد.

شورای عالی ورزش تشکیل می‌شود

در خبری دیگر از پارلمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند شورای عالی تربیت بدنی و ورزش به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود.