رئیس‌جمهوری در این پیام تبریک به سران کشورهای اسلامی تاکید کرد: عید قربان، عید پیروزی در انجام وظیفه و ادای فرمان حق و قربانی کردن هوای نفسانی و کرنش در برابر مخلوق و تقرب به معبود است. روحانی ابراز امیدواری کرد: رهبران کشورهای اسلامی و اندیشمندان مسلمان به‌واسطه برکات این روز عزیز و با وحدت هرچه بیشتر بتوانند با یکجانبه‌گرایی‌ها و سلطه‌گری سران سلطه و تروریسم در جهان مقابله کرده و راه را برای گسترش بیش از پیش صلح و ثبات در منطقه و جهان و تحکیم عدالت و برادری در میان امت اسلامی هموار کنند.

روحانی همچنین عصر یکشنبه در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت ترکیه و همه مسلمانان جهان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ترکیه به‌عنوان یک کشور دوست و برادر کاملا آماده است. رئیس‌جمهوری همچنین تسریع در اجرای توافقات میان دو کشور را ضروری دانست.

رئیس‌جمهوری روز یکشنبه در تماس تلفنی دیگری، عید سعید قربان را به «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان تبریک گفت و تاکید کرد: ایران به‌دنبال گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان در زمینه‌های گوناگون از جمله توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی است. امروز ایران به‌خاطر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا در شرایط ویژه‌ای قرار دارد اما در عین حال برای تامین امنیت پایدار کشتیرانی در خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان تلاش می‌کند. روحانی با بیان اینکه ایران همواره در راستای جلوگیری از تنش و ناآرامی در منطقه تلاش کرده و معتقدیم مردم مسلمان کشمیر باید از منافع و حقوق قانونی خود استفاده کرده و بتوانند با آرامش زندگی کنند، گفت: ایران از هند و پاکستان می‌خواهد تا با حفظ خویشتن‌داری، از ناامنی و کشته شدن مردم بی‌گناه در کشمیر جلوگیری کنند. موضوع کشمیر هرگز راه‌حل نظامی نداشته و باید از طریق دیپلماتیک به‌دنبال حل‌و‌فصل مسائل باشیم.