ظریف؛ نماد ورزیدگی دیپلماسی ایران

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ازجمله مقاماتی بود که صبح دیروز با حضور در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تشکر از اقدامات وزیر امور خارجه ایران گفت: شما در این عرصه، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر عمل کردید و دستاوردهای بسیاری را برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ظریف را دیپلماتی ورزیده و باهوش خواند و ادامه داد: شما به‌عنوان مسوول سیاست خارجی کشور، با جدیت، هوشمندی، پشتکار و با اقتدار از مصالح ملی دفاع می‌کنید و تلاش‌های شما در عرصه بین‌المللی موثر بوده است که دشمنان ملت دست به تحریم شما زده‌اند. محمدجواد ظریف نیز در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در وزارت امور خارجه اظهار کرد: با تمام توان از منافع ملی و حقوق ملت در عرصه بین‌المللی دفاع و حمایت می‌کنیم.

ظریف یک رسانه است

همچنین روز گذشته، علی ربیعی سخنگوی دولت در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار در وزارت خارجه حضور یافت و در سخنانی خطاب به ظریف گفت: شما حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد، هر چه بیشتر خصومت کنند، شما بیشتر در دل و روح جامعه ایرانی جای خواهید داشت. ربیعی گفت: ظریف یک رسانه است، هم تولید محتوا می‌کند و هم ابزار انتقال پیام است و هم مثل همه رسانه‌ها که در تولید محتوا تا انتقال پیام دچار پارازیت می‌شوند او هم دچار پارازیت می‌شود. اما باید پارازیت‌ها را از رسانه ملی بگیریم و نگذاریم پارازیت‌های داخلی کاری کند که این رسانه خوب و عظیم ما صدایش شنیده نشود. سخنگوی دولت برای ظریف آرزوی موفقیت کرد و گفت: باید بگویم مردم، شما و وضعیت جامعه را می‌فهمند. روز پنج‌شنبه هفته گذشته که آمریکا شما را تحریم کرد ما در میان جامعه خبری روز دیپلماسی عمومی را داشتیم؛ از این رو شما حق ندارید دلتان بگیرد و هر چه با شما بیشتر خصومت کنند در دل و روح جامعه ایرانی جای دارید.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد در خانه و خانواده و افکار عمومی و بیمارستان‌ها دشمنی خود را ابراز کند. در عین حال باز هم فکر می‌کنم در هیچ دوره‌ای این طور افکار عمومی ما متوجه سیاست خارجی نبوده و افکار عمومی در معرض تناقض‌هایی با منفعت‌های کوتاه‌مدت وجود نداشته است؛ اما جامعه و افکار عمومی برای مقابله با خصومت‌ها به شدت تاب‌آور است. ربیعی تصریح کرد: امروز ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما معطوف است و به‌درستی رسانه‌ها سربازان خط اول این مبارزه‌ هستند. کلاشینکف‌ها و تانک‌های چیفتن قلم‌ها و نوشته‌های ماست و اگر مرزی فرو بریزد از میان قلم‌های ما فرو ریخته است. او ضمن تبریک روز خبرنگار گفت که اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم و بگویم امروز امنیت و تمامیت ارضی ما به فعالیت رسانه‌ها معطوف است.

سیدمحمود دعایی، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات و از چهره‌های سیاسی نیز که در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار در وزارت خارجه حضور یافت، در سخنانی با بیان اینکه ظریف داناترین وزیر خارجه از زمان تاسیس این وزارتخانه است، گفت: به ظریف مدیونیم و مفتخریم که در حساس‌ترین شرایط جان‌فشانی کرد، او یک ایرانی دین‌باور و خستگی‌ناپذیر است. او در یادداشتی که در مورد ظریف در این نشست قرائت کرد، با تاکید بر اینکه ظریف پدیده کم‌نظیر عصر ماست، بیان کرد: ظریف، بهترین و داناترین و پرکارترین وزیر خارجه از زمان تاسیس این وزارتخانه است و مفتخریم رهبری بارها دین‌باوری و میهن‌دوستی او را ستودند. دعایی گفت: ظریف یک تنه و یک‌سره در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد به گونه‌ای که دشمن متخاصم چاره‌ای جز تحریم او نداشت.