همزمان رئیس پلیس پایتخت از دستگیری و عزل دو مامور متخلف در ماجرای درگیری با دختری در پارک پلیس تهرانپارس خبر داد و سرهنگ عبدالوهاب حسنوندسرکلانتر شرق تهران اعلام کرد که با مامور خاطی پلیس در ماجرای درگیری با دختری جوان در تهرانپارس برخورد خواهد شد .این موضوع همچنین واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت. گفته می‌شود دختر بازداشت شده با دوستانش در حال آب بازی در یکی از پارک‌های شرق تهران بوده که دو تن از ماموران نیروی انتظامی با ضرب و جرح او را وادار به سوار شدن در ماشین نیروی انتظامی می‌کنند. اما آنچه موجب موجی از واکنش‌ها شد، توضیح نیروی انتظامی در مورد برخورد ماموران با این دختر بود.

در همین راستا روز گذشته، پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» از طرح سوال از وزیر کشور برای توضیح درباره علت برخورد خشن نیروی انتظامی با دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران خبر داد. پروانه سلحشوری اظهار کرد: بعد از انتشار فیلمی از برخورد پلیس با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران روز گذشته ۳۰ نماینده در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار توضیح در این باره شدند. وی با تاکید بر اینکه تذکر دادن آدابی دارد، گفت: این نوع رفتارها باعث اغتشاش در جامعه می‌شود. در هفته‌های اخیر جو بسیار متشنجی در جامعه ایجاد شده که به بی‌اعتمادی دامن می‌زند. سلحشوری افزود: نمی‌شود با افراد لج و مشکل ایجاد کرد و بعد بگوییم که نهی از منکر کرده و آن فرد را بازداشت کنید. اینها تنها باعث بی‌نظمی و بی‌قانونی در جامعه می‌شود. جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب نیز در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور گفت: ما نباید با خطاکاران برخورد خارج از عدل کنیم. امیدوارم فیلمی که اخیرا به نیروی انتظامی نسبت می‌دهند صحت نداشته باشد. اگر صحت داشته باشد وای به حال ما. محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز از ورود این کمیسیون به برخورد نیروی انتظامی با یک دختر در یکی از پارک‌های تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کمیسیون شوراها در حوزه بررسی عملکردی نظارت کشور و برخی از اقدامات نیروی انتظامی قرار دارد قطعا از مسوولان مربوطه و وزیر کشور دعوت خواهیم کرد و درباره موضوع برخورد نیروی انتظامی با یک دختر در یکی از پارک‌های تهران خبر دهد. وی گفت که در این جلسه پیگیری تخلفات احتمالی و بررسی تخلفات صورت گرفته را انجام می‌دهیم و اینکه علت رفتار نیروی انتظامی چه بوده است.

بازداشت و عزل دو مامور متخلف

ازسوی دیگر سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت درباره ماجرای درگیری با دختری در پارک پلیس تهران گفت: در این گزارش ماموران ما که جانشین کلانتری نیز در میان‌شان بود در محل حاضر شده و در گام نخست اقدام به ارائه تذکر به این افراد کردند که افراد حاضر در محل نیز شاهد این موضوع هستند. وی افزود: اما با آغاز تذکر،  این افراد با ماموران درگیر شده و اقدام به رفتارهای نامناسبی با مامور ما کردند و به قانون نیز تمکین نکردند که پس از آن درگیری رخ داد.

رحیمی درباره اینکه آیا این افراد دستگیر شده‌اند، گفت: پنج نفر شامل سه مرد و دو زن جوان بازداشت شده و همچنان نیز در بازداشت پلیس هستند. جرم آنها خودداری از عمل به دستور پلیس، هنجارشکنی و درگیری با مامور و نیز کشف حجاب است و همچنان نیز در اختیار پلیس هستند. رحیمی درباره اینکه آیا با ماموران متخلف نیز برخورد شده است، گفت: جانشین کلانتری و یکی از ماموران کلانتری در این ماجرا بازداشت و از سمت خود عزل شده‌اند. رحیمی درباره اینکه چرا از مامور زن در این ماجرا استفاده نشد، خاطرنشان کرد: گزارش ما از ۱۱۰ به کلانتری واصل شده و بنا نیز بر برخورد نبوده و همکاران ما برای تذکر به این منطقه رفته بودند که آن درگیری پیش آمد.