یک میلیارد دلار برای تثبیت اشتغال

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط داخل کشور در سال جاری اظهار کرد: در سال ۹۸ داخل کشور شرایط مقداری دشوارتر است و فشارهایی که آمریکایی‌ها روی درآمدهای نفتی ما وارد و در جاهای دیگر اعمال کرده‌اند ممکن است در بودجه و برخی مسائل اقتصادی محدودیت‌هایی ایجاد کند با این حال دولت مصمم است که این دوران را به خوبی طی کنیم. جهانگیری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها حتما از رفتار خود پشیمان خواهند شد، تاکید کرد: تنها با توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی ایران آرامش در منطقه ایجاد می‌شود.

اشتباه آمریکا در مورد ساختارحکومتی

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک دشمن جدی دارد که دشمن ملت و کشور ما است و خواب‌های آشفته‌ای برای کشور ما دیده است که حتما این خواب‌ها تعبیر نخواهد شد و ملت ایران در برابر این اتفاق سرفراز بیرون خواهند آمد. به گزارش «ایسنا» معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به تهدید و اعزام ناو به منطقه و اظهارات خصمانه سران ایالات‌متحده آمریکا درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور گفت: مکرر دیده‌ایم که سران آمریکا در مجامع بین‌المللی به دروغ مباحثی را علیه ما مطرح کرده‌اند؛ آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ سال است که مطرح کرده‌اند جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای است و قصد ساختن بمب اتمی را دارد. بر همین اساس نیز تحریم‌های مختلفی وضع کردند و فشار آوردند و پرونده جمهوری اسلامی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دادند.وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به شناخت اشتباهی از ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران رسیده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها با وجود آنکه مطالعات بسیاری درباره ساختار حکومتی ما انجام داده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند این ساختار را به درستی بفهمند؛ رهبر معظم انقلاب ما به‌عنوان یک مرجع و فقیه یک فتوا و حکم حکومتی صادر کردند که نگهداری و به کار بردن سلاح هسته‌ای حرام شرعی است. این به آن معناست که احدی در کشور اجازه ندارد که به سمت بمب هسته‌ای برود. آمریکایی‌ها این موضوع را می‌دانند و این فتوا نیز در سازمان ملل به‌عنوان سند ثبت و منتشر شده است.

تاکید بر پرهیز از اختلافات داخلی

معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: مدیران کشور باید جوانمردانه پای کشور بایستند و هر کس در هر موقعیتی بخواهد به انسجام و وحدت داخلی ضربه‌ای وارد کند حتما در مسیر آمریکا گام برداشته است چراکه این آمریکایی‌ها هستند که می‌خواهند داخل کشور ما به‌هم بریزد.

۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد، ادامه داد: در ایران به قدری نیروی جوان تحصیل‌کرده و بااستعداد وجود دارد که می‌تواند منجر به معجزه‌ای شود. در این راستا باید حتما فرصت‌های جدیدی خلق کنیم و دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها می‌توانند در این مسیر اقداماتی انجام دهند تا باری از دوش مردم کاسته شود.