وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای نادرست درخصوص بازگشت ارز به چرخه اقتصاد کشور گفت: این سیاست یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بانک مرکزی است و قرار است که در ازای صادرات کالا و خدمات، نیاز کشور در زمینه کالاهای اساسی مرتفع شود به این معنی که واردات در قبال صادرات انجام شود. در این خصوص هم لازم است بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا بسته مشوق‌های صادراتی مبدل به بسته رفع موانع از صادرات کشور شود.

جهانگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی ایران خواست تا در جهت حمایت از صادرات جلسه‌ای تشکیل دهند و با رفع موانع صادرات، نحوه حمایت از بازرگانان و تجار کشور را بررسی کنند تا آنها با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.  معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت محاسبه صادرات ناشی از خدمات فنی و مهندسی و برق و نیز ارزآوری گردشگران خارجی در آمارهای سازمان توسعه تجارت کشور از این سازمان خواست تا با همکاری مرکز آمار و دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی دقیق از عملکرد سال گذشته و سال‌جاری ارائه دهند. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه آمریکایی‌ها برای کاستن از منابع درآمدی و کاهش ارزآوری کشور اظهار کرد: مردم ایران در این شرایط انتظار دارند که مدیران کشور با طراحی و برنامه‌های مناسب کاری کنند که معیشت آنها کمتر دچار آسیب شده و کشور به لحاظ اقتصادی و توسعه دچار اختلال نشود. وی با اشاره به اهمیت کشورهای همسایه و بازارهای هدف در توسعه تجارت کشور و استفاده از ظرفیت همسایگان برای افزایش صادرات بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و خواستار بهره‌گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت از توانمندی اتاق بازرگانی ایران در ایجاد تشکیلاتی با حضور رایزنان بازرگانی به‌منظور تدوین و طراحی ساز و کارهای لازم برای رفع موانع صادرات و تسهیل در مبادلات تجاری شد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند گزارشی از میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۷ به تفکیک بخش‌های مختلف ارائه شد.