به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر نامه نمایندگان مجلس به رئیس قوه‌قضائیه در مورد طولانی شدن رسیدگی به پرونده حسین فریدون گفت: این پرونده قبل از اینکه نمایندگان نامه بنویسند کیفرخواست صادر شده و به همین زودی اولین جلسه هم برگزار می‌شود. علنی یا غیرعلنی بودن آن هم توسط قاضی مشخص می‌شود. وی همچنین افزود: ان‌شاءالله اسفندماه دادگاه ایشان شروع شود.

زمان صدور حکم متهمان بانک سرمایه

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر آخرین روند رسیدگی به پرونده ۳ تن از متهمان بانک سرمایه و پرونده‌های حسین هدایتی و صندوق‌ذخیره توضیح داد: بانک سرمایه دارای متهمان متعددی است، تعدادی از آنها به کیفرخواست رسیده و حکمشان در حال تدوین است اما عده‌ای هستند که دادگاهشان هنوز شروع نشده یا در دادسرا هستند و شاید ظرف ۲ هفته آینده این حکم‌ها انشا و امضا شود. سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی برعجیب بودن تامین وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی در رابطه با پرونده بانک سرمایه گفت: چنانچه احساس شود که این مبلغ از منشا خلافی تهیه شده باید برخورد شود اما شاید ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر برای آن سند گذاشته‌اند، به صرف اینکه ۱۰ میلیارد برای ۳ نفر وثیقه تعیین شده، مدعی‌العموم وارد نمی‌شود.

آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیست

اژه‌ای درمورد دادگاه فعالان محیط زیست گفت: متهمان این پرونده در حال محاکمه هستند و ان‌شاءالله پس از اتمام محاکمه می‌شود جزئیات آن را بیشتر توضیح داد. کیفرخواست صادر شده، اتهام وارد شده، این اتهامات باید با حضور وکلا به‌طور دقیق رسیدگی شود و به یک جمع‌‌بندی برسیم. براساس این اسناد و مدارک که توسط نیروهای ضابط ارائه شده و ادله دادسرا اینها متهم هستند بنابراین باید دید که دادگاه به چه نتیجه‌ای می‌رسد.اژه‌ای درباره پرونده شکایت رئیس دولت اصلاحات از شریعتمداری اظهارکرد: این پرونده به شعبه بازگشته و مدت طولانی در دست دادستانی نبوده است. به گزارش خبرگزاری فارس وی افزود:به نظر من هم این پرونده بیش از حد متعارف به طول انجامیده و مسوول کیهان هم گفته بود که دفاعیات من آماده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با اشاره به دستور رهبری برای عفو ۵۰ هزار زندانی گفت: این‌گونه نیست که یکباره ۵۰ هزار نفر از زندان آزاد شوند زیرا افرادی شامل این عفو می‌شوند که حکم آنها صادر شده اما هنوز به زندان نرفته‌اند و با این عفو دیگر به زندان نمی‌روند یا میزان حبس زندانیان دیگر تخفیف داده می‌شود.

بازنگری درلایحه امنیت زنان

به گزارش «ایرنا» سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: اشکالات لایحه تامین امنیت زنان زیاد بود و نمی‌شد اصلاحات روی آن انجام داد. یا باید به‌طور کلی لایحه دیگری تنظیم شود یا اصلاحات روی این لایحه با همکاری دولت انجام شود.