به گزارش «ایسنا» وی افزود: باقیمانده محکومیت محکومان به حبس بیش از ۲۰ سال برای مردان در‌صورتی‌که حداقل ۱۲ سال و برای زنان در‌صورتی‌که حداقل ۱۰ سال حبس را تحمل کرده باشند که بیشتر در مواد مخدر هست و باقیمانده محکومیت محکومان به حبس ابد برای مردان در‌صورتی‌که حداقل ۱۵ سال و برای زنان در‌صورتی‌که حداقل ۱۲ سال تحمل حبس کرده باشند. همچنین به گزارش جماران، وی ادامه داد: این عفو همه ساله انجام می‌شد اما امسال به‌خاطر چهل سالگی انقلاب گستردگی بیشتری دارد. سال‌های قبل استثنائات زیادتری وجود داشت. امسال کسانی که تا ۶ ماه حبس دارند و به هر دلیلی اجرا نشده بود به شرط اینکه شاکی نداشته باشند یا تا ۱۵ اسفند رضایت بگیرند، حکمشان لغو می‌شود. این موضوع در عفوهای قبلی خیلی کمتر بود. دادستان تهران با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از محکومان موادمخدر که محکومیت‌های طولانی دارند، مشمول عفو اخیر می‌شوند، گفت: محکومان به اعدام یا حبس ابد معمولا به آنها عفو می‌خورد و در تهران چند هزار حبس ابدی داریم که تعداد زیادی از آنها مشمول عفو می‌شوند.

به گفته دادستان تهران، نداشتن بیش از دو سابقه کیفری، عدم ارتکاب جرم جدید درجه یک تا پنج و نداشتن شاکی خصوصی از شرایط اعطای عفو است. وی افزود: باقیمانده محکومیت حبس بیماران صعب‌العلاج یا لاعلاج که مراتب بیماری آنان تا قبل از پایان دوره محکومیت مورد تایید کمیسیون پزشکی قانونی قرار گیرد و باقیمانده محکومیت حبس محکومان ذکور بالای ۷۰ سال تمام و اُناث بالای ۶۰ سال تمام به استناد اسناد سجلی و در مورد اتباع بیگانه فاقد اسناد معتبر به تایید پزشکی قانونی به‌شرط آنکه در محکومیت حبس بیش از پنج سال، حداقل یک‌پنجم و در محکومیت به حبس ابد، حداقل ۵ سال تحمل حبس کرده باشند نیز مورد عفو قرار می‌گیرند.

تایید پولشویی در سینما

جعفری دولت‌آبادی دربخش دیگری ازاین گفت‌وگو گفت: اینکه عده‌ای در حوزه سینما پولشویی می‌کنند را تایید می‌کنیم؛ کما اینکه چندین پرونده در دادسرا مفتوح است و مهم‌ترین آن همان بود که اسم بردید و منجر به کیفرخواست شده است، اما منتظر گزارشات تکمیلی برای پرونده‌های دیگر هستیم.

ورود دادستان به جشنواره فجر

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا دادستانی به حواشی جشنواره فجر ورود کرده است، گفت: در مرحله اول بنای ما پیشگیری است و اگر گزارشی به ما برسد، ورود می‌کنیم. گزارشی در رابطه با تک‌خوانی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ارسال شده بود که به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع دادیم و باید منتظر باشیم. البته ما توضیحات قانع‌کننده‌ای از وزارت ارشاد در این زمینه نشنیدیم، حتی در ابتدا تکذیب کردند که چنین چیزی نیست اما بعدا آن نهاد شکایت‌کننده فیلم تک‌خوانی خانم را برای ما ارسال کرد. دوستان وزارت ارشاد باید بیایند و توضیح دهند و سعی می‌کنیم تا پایان سال در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.