همچنین محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دیروز در گفت‌و‌گو با «ایسنا» تاکید کرد که نمکی رای اعتماد بالایی از مجلس می‌گیرد. قربانی توضیح داد: عمده مسائل حوزه بهداشت و درمان به موضوع تامین بودجه و مصرف آن بر می‌گردد. آقای نمکی به اعداد و ارقام بودجه مسلط است؛ بنابراین می‌تواند با تامین منابع و هزینه‌کرد آن در چارچوب قانون، قطار طرح تحول سلامت را با متانت در مسیر خود به حرکت درآورد.

کارت زرد مجلس به وزیر کشاورزی

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان، از پاسخ‌های وزیر جهادکشاورزی به سوالی درباره علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آبهای دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان، قانع نشدند. به گزارش «ایسنا» محمود حجتی در پاسخ به سوال سیده فاطمه ذوالقدر گفت‌: فانوس ماهی، یک نوع ماهی نورگریز است که در عمق ۲۰۰ تا ۴۰۰ متری زیر سطح آب زندگی می‌کند. ذخایر این ماهی در دریای عمان نیز میلیون تنی است و این ماهی در طول سال تخم‌ریزی می‌کند. طبق گزارشات می‌توان ۳۰۰ هزار تن از این نوع ماهی را صید کرد بدون اینکه مشکلی برای آن پیش آید. این در حالی است که میزان کل صید در آب‌های ساحلی حدود ۷۰۰ هزار تن است و در سال ۹۶ کل صید فانوس ماهی رقم ناچیزی حدود ۱۷ هزار تن بوده است.او ادامه داد: از سال ۸۷ به خاطر مشکلاتی که صید این ماهی که در عمق ۲۰۰ متری به پایین وجود دارد و تکنیک و ابزار خاصی را می‌خواهد، میزان صید ۳۶۰۰ تن بوده است که در سال ۹۶ به ۱۷ هزار تن رسیده است. البته ما باید روشی را اعمال کنیم که صید این نوع ماهی در تعارض با منافع صیادان بومی و محلی نباشد. حجتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نگرانی‌ها به خاطر برخی تخلفات یا سوء‌تدبیرهایی ایجاد شده است، اضافه کرد: یک گروه بازرسی فرستاده‌ام که بررسی کرده و گزارش آورده‌اند. متاسفانه برخی از بهره‌برداران اخیرا چارچوب‌های لازم را رعایت نکرده‌اند؛ بنابراین ما یک تعلیق دو ماهه ایجاد و دستورالعمل‌ها را اصلاح کردیم و اقداماتی انجام دادیم. مشخصا یکی از عواملی که باعث ایجاد نگرانی بود محدوده صید بود که از ۱۰ مایل به ۱۴ مایل افزایش دادیم تا فاصله زیاد باشد و تعارض معنادار نباشد.وزیر جهاد کشاورزی رهگیری صید، نصب تجهیزات، واگذاری رسیدگی به تخلفات به جاسک و هرمزگان و هماهنگی با دادستان استان هرمزگان برای واحد ویژه رسیدگی به تخلفات را از جمله تمهیدات این وزارتخانه برای حل این تعارض عنوان کرد.وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه این وزارتخانه از صیادان محلی برای انجام این نوع صید پشتیبانی می‌کند، در این باره توضیح داد: ما در صید محلی محدودیت داریم، ولی در ارتباط با این صید سفره باز است و هر کسی از صیادان محلی اولویت دارد مجوز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. البته در شیوه نظارت و نصب تجهیزات روی شناورها هم بازنگری شده است تا با  اشراف بیشتر از این ظرفیت خدادادی که به نفع کشور است بهره‌برداری کنیم.

اعلام وصول طرح اصلاح قانون جرم سیاسی

همچنین در جلسه علنی دیروز پارلمان، هیات‌رئیسه مجلس طرح اصلاح قانون جرم سیاسی را اعلام وصول کرد.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اصلاح نمی‌شود

در خبری دیگر از مجلس، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اصلاح نخواهد شد و تنها در قالب اصلاحیه قانون خدمات کشوری نکاتی را در مورد سن بازنشستگی اصلاح می‌کنیم. سید‌احسان قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تنها در قالب اصلاحیه قانون خدمات کشوری نکاتی در مورد سن بازنشستگی، اصلاح خواهد شد.