گروهک تروریستی جیش‌العدل طی بیانیه‌ای مسوولیت این اقدام تروریستی در شهر نیک‌شهر را بر عهده گرفت. این گروهک تروریستی چند روز پیش هم با کار گذاشتن دو بمب صوتی در حاشیه شهر زاهدان به‌دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت بود. همچنین دیروز محسن گل‌محمدی، دادستان نیک‌شهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: صبح شنبه دو فرد مسلح با عبور از دیوار مجاور ناحیه مقاومت بسیج نیک‌شهر اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه یک نفر از کارکنان سپاه به فیض شهادت نائل آمد. او با اشاره به اینکه تاکنون این حادثه یک شهید و ۶ زخمی داشته است، افزود: شهید «مرتضی علی احمدی» در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دادستان نیک‌شهر با اشاره به اینکه بر اساس اعلام منابع پزشکی حال دو نفر از مجروحان این حادثه تروریستی وخیم گزارش شده است، گفت: تلاش‌ها برای دستگیری عاملان کوردل این حادثه ادامه دارد.

وضعیت مصدومان

وزارت بهداشت هم روز گذشته با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی نیک‌شهر، تعداد مصدومان این حادثه را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت اعلام کرد که از کل مصدومان ۳ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و ۳ نفر دیگر تحت نظر در حال دریافت خدمات درمانی و مراقبتی هستند. همچنین اسامی مصدومان حمله تروریستی به صبحگاه سپاه نیک‌شهر عبارت است از «رئوفی نژاد»، «حیدری»، «پودینه»، «عبدالباسط بلوچی»، «عبدالغفار هوتی» و «حسن صلاح زهی».

اقلام و مواد منفجره

ازسوی دیگر، حجت الاسلام موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حمله به مراسم صبحگاه ناحیه مقاومت بسیج نیک‌شهر صورت گرفت، تعداد تروریست‌ها را دو نفر اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، او توضیح داد: تروریست‌ها دو نفر بودند که وقتی با مقاومت ماموران روبه‌رو شدند، متواری شدند و اقلام و مواد منفجره آنها نیز در محل به جای مانده است.

امنیت و آرامش در نیک‌شهر

ساعتی پس از این حادثه تروریستی، مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت که با حضور و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار شد. او افزود: اوضاع تحت کنترل است و هیچ خللی در کار روزانه مردم و دستگاه‌های اجرایی ایجاد نشده و نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه در حال پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری مهاجم یا مهاجمان هستند. مرعشی به «ایسنا» گفت: دشمن با توجه به چهل سالگی انقلاب هدفش ناامن کردن منطقه است که با انجام این چنین حوادثی راه به جایی نخواهد برد. او تاکید کرد: امروز سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته و دشمنان نظام و انقلاب برنامه‌های ویژه‌ای برای بر هم زدن وحدت حاکم در استان را دارند که همه آحاد مردم در برابر این تحرکات باید هوشیار باشیم.

بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

همچنین دیروز محمدابراهیم رضایی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ابعاد حمله تروریستی به ناحیه مقاومت بسیج در نیک‌شهر خبر داد. رضایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: پس از دریافت اطلاعات و ارزیابی آنها در صورت نیاز، کارگروهی از سوی کمیسیون امنیت ملی برای بررسی و بازدید از محل حادثه تروریستی به نیک‌شهر اعزام می‌شود. نیک‌شهر از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان‌های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار، از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است. شهرستان نیک‌شهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت با ۳۷ هزار و ۲۰۷ خانوار در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.