پیش‌بینی باهنر از آینده لوایح FATF

باهنر در این نشست خبری که در خبرآنلاین برگزار شد در پاسخ به سوالی در مورد پایان مهلت FATF و زمان تعیین تکلیف CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرح‌ها و لوایح نباید مغایر سیاست‌های کلی نظام باشند. همزمان با بررسی‌های طرح‌ها و لوایح در مجلس، هیات نظارت مجمع سعی می‌کند با مجلس رایزنی کند تا در مسیر تصویب، مغایرت‌ها با سیاست‌های کلی برطرف شود. اصلاح قانون مبارزه با پولشویی شاید هفته آینده در مجمع تمام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، او با بیان اینکه پالرمو و سی‌اف‌تی هر موقع به مجمع داده شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اگر یکی دو مرحله را جلو برویم گروه دیپلماتیک ما می‌تواند رایزنی کند. اف‌ای‌تی‌اف کشورها را به سه گروه همکار، تعامل با ریسک بالا و مستحق عمل متقابل تقسیم می‌کند و الان ما در گروه دوم هستیم و آنها می‌گویند اگر این لوایح به موقع تصویب نشود در گروه سوم قرار می‌گیریم. اما با توجه به مسیری که طی می‌شود این اتفاق نمی‌افتد. البته باید طرف ما طوری باشد که منافع ملی رعایت شود. بنابراین نباید مهلت اف‌ای‌تی‌اف را این طور تعریف کرد که به پایان می‌رسد. ما به اف‌ای‌تی‌اف می‌پیوندیم با لحاظ تحفظاتی. همزمان روز گذشته شورای نگهبان در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام کرد که پس از بررسی مصوبه اصلاح شده مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT، همچنان اکثر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی برطرف نشده است. شورای نگهبان پیش‌تر پس از بررسی مصوبه مورخ ۱۵ مهر ۹۷ مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و در قالب نامه‌ای به تاریخ ۶ آبان ۹۷ خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، ۲۲ مغایرت این مصوبه را با شرع و قانون اساسی اعلام کرده بود.

برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری دربخش دیگری ازاین نشست خبری درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ۹۸ گفت: هرچند در جریان اصولگرایی اختلافات درون تشکیلاتی وجود دارد، باید ائتلافی بزرگ به‌وجود بیاید و این ائتلاف در حال شکل‌گیری است. جلسات راهبردی اصولگرایان به همین دلیل با حضور افراد حقیقی و حقوقی موثر تشکیل می‌شود و من هم در آن جلسات هستم؛ هرچند هنوز عنوانی برای این جلسات انتخاب نشده است. باهنر درخصوص سرنوشت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: ساز و کار جمنا منتفی نیست و جمنایی‌ها هستند؛ ممکن است اسم جمنا بماند یا ساختار عوض شود اما هدف غایی ایجاد یک مرکزیت واحد با مشارکت همه طیف‌های اصولگرا است.

به گزارش خبرآنلاین، او درباره جدایی قالیباف از جمنا گفت: در نظام مردم سالاری دینی مشکل ما نداشتن چند حزب فراگیر قدرتمند و چارچوب دار است بنابراین برای آینده مردم‌سالاری دینی نگران هستم. احزاب کوچک و محلی زیاد داریم اما حزبی که برنامه داشته باشد کم داریم. از جمله آسیب‌های این مساله آن است که جریانات سیاسی در نزدیکی انتخابات برای همگرایی مجموعه‌های درونی خود صرف انرژی کنند. باهنر افزود: جبهه متحد اسلامی، جمنا و جبهه وحدت عناوین مختلفی است که در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند. سال ۹۸ انتخابات مجلس است و احزاب و جریانات نیز خودشان را برای آن مقطع آماده می‌کنند. باید ائتلافی بزرگ از اصولگرایان به‌وجود بیاید.

او با بیان اینکه جلسات راهبردی اصولگرایان بر همین اساس تشکیل می‌شود گفت: به‌نظر می‌رسد شورای وحدت از درون آن در بیاید. امیدواری زیادی داریم که این وحدت به‌وجود بیاید. وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم جمنا برچیده شد گفت: ممکن است اسم جمنا بماند و شاید ساختار کمی تغییر کند، اما هدف ایجاد مرکزیت با همه طیف‌های اصولگرا است.

نگرانی برای انتخابات ۹۸

به گزارش «ایسنا» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، درادامه این نشست خبری اظهار کرد: برای سال ۱۳۹۸ این نگرانی وجود دارد چون در این سال انتخابات است برخی از افراد حقیقی و حقوقی که می‌خواهند وارد فضای انتخابات شوند قرارشان این باشد که روی موج نارضایتی مردم سوار شوند. او همچنین گفت: برخی تاکتیک‌شان این است که به مردم القا کنند که هیچ کاری انجام نشده و همه گرفتار مسوولان بی‌کفایت هستیم تا به نارضایتی مردم دامن بزنند و رای جمع کنند؛ در سال آینده باید توجه داشته باشیم که دو فتنه فشار بیرونی و تحرکات داخلی انتخاباتی با یکدیگر هماهنگ نشوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، باهنر درباره این ادعا که گفته می‌شود ناآرامی‌های دی‌ماه ۹۶ از سوی اصولگرایان آغاز شد، گفت: نگران اصولگرایان نباشید؛ آنهایی که در ۴۰ سال گذشته دنبال هنجارشکنی بودند خاستگاه‌شان جای دیگری است. او با تاکید بر اینکه برای سال ۱۳۹۸ باید مراقب باشیم تا فشارهای خارجی و جنگ اقتصادی به تحرکات انتخاباتی برخی نامزدها گره نخورد، گفت: امروز حتی ضد انقلاب‌های ناب نیز می‌گویند اگرچه ما نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول نداریم، اما از آنجایی که آلترناتیوی برای آن وجود ندارد، اگر می‌خواهیم ایران بماند باید تلاش کنیم که نظام فعلی باقی بماند.

دولت نمی‌تواند بودجه توخالی را اجرایی کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درادامه این نشست خبری در مورد لایحه بودجه ۹۸ گفت: منابع درآمدی مشخص است و بیش از این نمی‌توان مصرف و هزینه کرد. تدبیر و موقعیت شناسی و زمان شناسی حکم می‌کند این بودجه عادلانه توزیع شود. به گزارش «ایرنا» باهنر خاطرنشان کرد: بعضی فکر می‌کنند که عادلانه یعنی اینکه همه را میان مردم توزیع کرد تا آن را غذا کنند. اما همه جوانب اعم از بهداشت، سلامت، دفاع و آموزش و ... را باید در نظر داشت. وی ادامه داد: دولت بخشی از این حوزه‌ها را ندید که این موارد را رهبر انقلاب به دولت منتقل کرد و بودجه بر همین اساس اصلاح شد. بودجه ۹۸ دو سقفی است. یکسری درآمدها محرز است و یکسری درآمدها نیز اگر محقق شود، کانال‌های هزینه‌ای‌اش تعریف شده است. 

وی تصریح کرد: هر چقدر بودجه توخالی و پوک باشد دولت نمی‌تواند آن بودجه را اجرایی کند. البته برخی مواردی که در سقف دوم گذاشته شده جزو اولویت‌ها است.