وی در مصاحبه‌ای که یکشنبه شب از شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» پخش شد، در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «ما تحریم یک‌جانبه علیه هیچ کشوری را تشویق نمی‌کنیم. تحریم، راهی برای حرکت به سمت حل مساله نیست.»

این دیپلمات ارشد قطر افزود: «ما ایالات‌متحده را به بازگشت به مذاکره و راهکار دیپلماتیک تشویق می‌کنیم؛ چراکه تاب یک تنش دیگر در منطقه را نداریم. تصورش را هم نمی‌توانید کنید که قطر که بین ایران و عربستان سعودی است که هر دو هم با هم رقیب هستند، در چه وضعیتی قرار دارد. همین وضع در مورد ایران و ایالات‌متحده هم هست و ایالات‌متحده روابط بسیار قدرتمندی با قطر دارد. این موضوع ما را در وضعیت معذبی قرار می‌دهد.» وزیرخارجه قطر در مورد روابط کشورهای عربی با ایران گفت: «ایران جزئی از منطقه ماست، بخواهیم یا نخواهیم، چه با سیاست آنها موافق باشیم، چه مخالف. این به آن معنی نیست که با آنها تعامل نکنیم و فقط از آنها دوری کنیم و در درگیری‌های نیابتی در مثلا یمن، سوریه، عراق و لبنان با آنها مقابله کنیم.»

 آل‌ثانی تاکید کرد که اگر یک چارچوب همکاری منطقه‌ای وجود نداشته باشد و کشورها با هم در مورد دغدغه‌ها و نیازهایشان صحبت نکنند، «به راه حلی نخواهیم رسید.» قطر بیش از یک سال است که توسط عربستان سعودی و متحدان عربش بایکوت شده است. ارتباط با ایران، یکی از اتهاماتی بود که سعودی‌ها علیه دوحه مطرح کرده و به این بهانه روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این کشور قطع کرده‌اند. وزیرخارجه قطر بی‌ثباتی‌های موجود در منطقه را نتیجه سیاست‌های چند کشور خواند و گفت: «ما الان با [عربستان سعودی] که قطر را محاصره کرده، که به جنگ بی‌دلیل علیه یمن ادامه می‌دهد، که آن‌طور نخست‌وزیر لبنان را ربود، اختلاف نظر داریم.» وی افزود: «همین‌طور با سیاست امارات [عربی متحده] که از رژیم‌های خشن حمایت کرده، از کودتا در لیبی حمایت کرده، از بی‌ثبات‌سازی سومالی حمایت کرده، از جدا‌سازی و تجزیه یمن حمایت کرده. همین سیاست‌ها هستند که ثبات‌زدا هستند.»

آل‌ثانی به حمایت سعودی‌ها و اماراتی‌ها از تروریسم هم اشاره کرد و از پرداخت پول توسط این کشورها به القاعده در یمن برای به‌دست گرفتن اراضی تحت کنترل این گروه‌ها، پرده برداشت. سازمان ملل متحد در گزارشی در سال ۲۰۱۷، امارات را به نقض تحریم تسلیحاتی لیبی از طریق ارسال بالگرد و دیگر تجهیزات نظامی برای «خلیفه حفتر» از ژنرال‌های قدرتمند ارتش لیبی که با دولت به رسمیت شناخته شده این کشور مبارزه می‌کند، متهم کرد.