محمد مخبر با اشاره به اینکه محوریت اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشتغال و توانمندسازی مردم محروم با محوریت اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اسفند سال ۹۲ پس از چند سال از تاسیس بنیاد برکت از مقام معظم رهبری اجازه خواستیم تا برای نخستین بار در حسینیه امام خمینی (ره) از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب نمایشگاه رونمایی شود که ایشان قبول کردند.

وی افزود: پس از سه روز برگزاری این نمایشگاه، گزارش فعالیت‌های جنبی از جمله ساخت مدرسه، بیمارستان، مسجد، جاده‌سازی، جهیزیه، کمک به بیماران سرطانی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و... را محضر رهبر انقلاب ارائه دادیم. مخبر یادآور شد: رهبر انقلاب پس از ارائه گزارشمان با تقدیر از فعالیت‌های ستاد، نکته‌ای فرمودند که منشأ راه‌اندازی پویش چرخ زندگی شد؛ ایشان فرمودند که کمک‌های موردی یادتان نرود و تحت تاثیر کارهای بزرگتان قرار نگیرید. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ۲۵ خدمت در بنیاد برکت انجام می‌گیرد، افزود: پس از مشورت با صاحب‌نظران قرار بر این شد که فعالیت‌های واکنش سریع را سازماندهی کنیم و به همین دلیل بنیاد برکت احسان راه‌اندازی شد.

وی در تشریح نمونه‌ای از فعالیت‌های واکنش سریع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: زمانی که متوجه شدیم در نیکشهر ۲ هزار دانش‌آموز مشکل تغذیه دارند با مشورت دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار بسته غذایی کمتر از یک هفته به آنجا ارسال شد یا در زلزله کرمانشاه جزو نخستین دستگاه‌ها بودیم که امکانات مختلفی به مناطق زلزله‌زده فرستادیم.

مخبر خاطرنشان کرد: در حماسه بزرگ اربعین حسینی نیز کارهای مهمی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد؛ به‌عنوان مثال ۱۰۰ پزشک و پزشکیار برای حضور در مسیر پیاده‌روی ساماندهی شدند. وی با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان با انگیزه و جهادی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اطمینان مردم توانستند این فعالیت‌ها را انجام دهند، یادآور شد: امیدواریم توانسته باشیم انتظارات رهبر انقلاب را برآورده کرده باشیم و این ۳ هزار ویلچر را به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم معلولان مناطق محروم می‌کنیم.