حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس شورای مرکزی جمنا، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر ماه) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همه دستورات قرآن ایمان دارند، اظهار داشت: در مقابل، برخی افراد و جریانات به بعضی از آیات قرآن ایمان دارند و به برخی دیگر، نه.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه یهود و نصاری از شما راضی نخواهند شد، مگر اینکه از آیین خود دست بردارید، گفت: ترامپ و صهیونیست‌ها هزار برابر از یهود و نصاری بدتر هستند.

رحیمیان با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند آمریکا، خدای جاودانه روی زمین است، اظهار داشت: گاهی، اتفاقی به دست خود آن‌ها رخ می‌دهد که خارج از اراده آن‌هاست.

وی در همین زمینه به قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود اشاره کرد و گفت: آن‌ها با این کار، هم یک نفر از خودشان که فرد منحرفی هم بود را از بین بردند، هم اینکه یک موضوع لاینحل را در بین آمریکا، ترکیه و سعودی ایجاد کرد که یک گام آن‌ها را به رسوایی نزدیک‌تر می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام در سال ۴۲ و ۴۳ درخواست ملاقات نهضت آزادی را رد کرد، گفت: حتی وقتی علامه طباطبایی برای این کار وساطت کرد، حضرت امام نپذیرفت. آنها می‌توانستند منهای جایگاه حزبی خود، مثل مردم عادی بروند با امام ملاقات کنند، اما امام، آن‌ها را به عنوان نهضت  آزادی قبول نداشت

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.