سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس درباره حضور یا عدم‌حضور رئیس‌جمهور در جلسه ارائه لایحه بودجه به مجلس، به خبرگزاری میزان تاکید کرد: قاعدتا رئیس‌جمهور باید این لایحه را تقدیم مجلس کند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان تا ۱۰ روز، کمیسیون‌های تخصصی تا ۱۵ روز و کمیسیون تلفیق تا ۱۵ روز که قابل تمدید تا ۱۵ روز دیگر هم هست فرصت بررسی لایحه بودجه را دارند و پس از آن گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌آید.

استیضاح ظریف از دستور کار خارج شد

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به «ایرنا» گفت: با توجه به اینکه برخی استیضاح‌کنندگان امضاهای خود را از این طرح به‌صورت شفاهی و کتبی پس گرفتند و تعداد این افراد به زیر 10 نفر رسید، در نتیجه این پرونده بسته  و عملا این استیضاح منتفی شده و دستور کاری برای استیضاح نداریم.  او با بیان اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به حوزه مرزهای جنوب شرقی گفت: در آستانه بودجه‌نویسی هستیم و انتظار ما این است که دولت بودجه مرز را تقویت کند؛ زیرا مرزهای کشور برای ما مهم است. فلاحت‌پیشه خطوط قرمز ایران را توسعه‌ای دانست و گفت: هشدار رئیس‌جمهوری به اروپایی‌ها که اگر این خطوط رعایت نشود بسیاری از ناامنی‌هایی را که این کشور مقابل آن سینه سپر کرده به مرزهای آنها می‌رسد باید جدی گرفت.

بررسی ۲ طرح استیضاح در کمیسیون آموزش

خبر دیگر از مجلس آنکه علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی طرح استیضاح وزرای علوم و آموزش و پرورش در این کمیسیون در هفته آینده خبر داد. او با بیان اینکه ۲ طرح استیضاح از سوی هیات‌رئیسه مجلس به این کمیسیون ارجاع شده است، به خبرگزاری تسنیم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است در جلسات هفته آینده کمیسیون به هر ۲ استیضاح رسیدگی شود. او با ابراز اینکه قرار است در جلسه روز یکشنبه (۲۵ آذر) کمیسیون به طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم رسیدگی شود، افزود: همچنین قرار است در جلسه روز سه‌شنبه (۲۷ آذر) به طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش رسیدگی شود.