رحیمی با اشاره به آخرین وضعیت طرح استیضاح وزیر امورخارجه اظهار کرد: با توجه به اینکه انگیزه‌های استیضاح‌کنندگان یکدست نبوده و اتفاق نظر کامل وجود نداشت مرحله پس‌گرفتن امضاها نیز به همین ترتیب انجام شد و نمایندگان به دلایل مختلف امضای خود را پس گرفتند. وی با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان تقریبا به‌جز محور پولشویی در مورد سایر محورهای استیضاح ظریف اتفاق‌نظر نداشتند، گفت: در نهایت تعداد امضاها از حد نصاب قانونی یعنی ۱۰ امضا کمتر شد و عملا موضوع استیضاح از دستور کار خارج خواهد شد.

استیضاح بطحایی تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

در خبری دیگر، دیروز علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت که طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با وجود ۲۰ امضا و در ۳۲ محور تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده و هیات‌رئیسه این استیضاح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع کرده است. بر اساس اظهارات یوسف‌نژاد، عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش، عدم توجه عملی به امور تربیتی، پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت در آموزش و پرورش و مدارس، عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگی، تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره ایشان و... ازجمله محورهای این استیضاح است.

سوال از وزیر نفت اعلام وصول شد

همچنین روز گذشته هیات رئیسه مجلس سوال حبیب الله ده‌مرده نماینده زابل از بیژن زنگنه وزیر نفت درخصوص عدم اقدام جدی در زمینه انتقال گاز به سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه را اعلام وصول کرد.

گزارش عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶

از سوی دیگر در جلسه علنی دیروز، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گزارش عملکرد منابع و مصارف در قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور را قرائت کرد. به گزارش «ایسنا»، در بخشی از متن این گزارش آمده است: «قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور با منابع و مصارفی بالغ بر ۱۱ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال پس از رسیدگی در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و جلسات علنی و تایید شورای نگهبان در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.» گزارش اجرای این قانون به ویژه عملکرد منابع و مصارف آن به‌صورت دوره‌ای و مستمر در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته و نظرات نمایندگان محترم نیز در حین اجرا به دولت منعکس شد. در ادامه این گزارش نیز آمده است: «جمع‌بندی نهایی و تصویر کلان عملکرد منابع و مصارف این قانون برگرفته از گزارش دریافت و پرداخت خزانه داری کل کشور حاکی است که از مبلغ ۳۷۴۶۷.۵۲۱ میلیارد ریال منابع عمومی پیش بینی شده در قانون، دریافت‌های دولت بالغ بر ۳.۲۰۰.۲۸۷ میلیارد ریال بوده که معادل ۳/ ۹۲ درصد میزان پیش بینی شده آن تحقق پیدا کرده و نسبت به سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۳ درصدی برخوردار شده است.»

جلسه کارگران هفت تپه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس

درخبری دیگر ازمجلس، محمدرضا بادامچی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از جلسه اعضای این کمیسیون با نمایندگان کارگران شرکت نیشکر هفت تپه برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات آنها خبر داد. به گزارش «ایرنا»  نماینده تهران درباره اطلاعات جدید از وضعیت اسماعیل بخشی، یکی از کارگران بازداشت شده هفت تپه تصریح کرد: کمیسیون پیگیر مطالبات صنفی این کارگران است و نمایندگان هم موضوع بازداشت ایشان را دنبال می‌کنند.