هشدار فرماندهان نظامی ایران به آمریکا

در همین راستا، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در برنامه تلویزیونی ثریا با بیان اینکه «پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما هستند»، گفت:‌ این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند، اما امروز برای ما فرصت هستند. ازسوی دیگر سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در همایش دفاع از مردم یمن طی سخنانی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی ما امروز یمن است، گفت: یمن باتلاق رژیم آل‌سعود و سیاست‌های آمریکا خواهد بود و آمریکا و رژیم سعودی در مقابل تمام جهان شکست‌خورده خواهند بود.

پایگاه‌های آمریکایی زیر بُرد موشکی سپاه

با بالا رفتن تنش لفظی میان ایران و آمریکا سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، چهارشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی ثریا، گفت که «پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما بوده و به اصطلاح گوشت زیر دندان ما هستند»، مثلا برخی از این پایگاه‌ها در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری ما قرار دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی برای مثال به پایگاه‌های آمریکایی العدیبه در قطر، پایگاه الظفر در امارات و قندهار در افغانستان اشاره کرد و گفت: ما حتی می‌دانیم که هواپیمای بدون سرنشین RQ۱۷۰ آمریکایی در پایگاه قندهار در کدام آشیانه بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند؛ اما امروز برای ما فرصت هستند. وی در حوزه تهدیدات دریایی و شناوری نیز گفت: شما موشک‌های ۷۰۰ کیلومتری ما را دیده‌اید که نقطه‌زن و بالستیک هستند. ما از اینها نمی‌توانیم در خلیج فارس استفاده کنیم؛ بلکه در دریای عمان به کار گرفته می‌شود و شما حساب کنید که ناو هواپیمابر آمریکایی با ۴۰ تا ۵۰ جنگنده و شش هزار نیرو یک سیبل برای ما است.وی ادامه داد: در حوزه پهپادی نیز ما امروز بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادهای غنیمتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که پهپادهای MQ۱ و MQ۹ و شد و و اسکن‌ایگل و RQ۱۷۰ آمریکایی و هرمس رژیم صهیونیستی از جمله آنها است. در حوزه هواپیمای بدون سرنشین در دنیا ما در بین ۴ تا ۵ کشور اول قرار داریم و در منطقه نیز نه تنها در این حوزه بلکه به لحاظ قدرت نیروهای مسلح اولیم.

حاجی‌زاده گفت: فرمانده نیروی هوایی یکی از کشورهای قدرتمند که به ایران آمده بود وقتی دستاوردهای پهپادی ما را دید گفت ما در این حوزه غفلت کردیم و شما از ما جلوترید و من به شما تبریک می‌گویم. برای نمونه پهپاد شاهد ۱۲۹ ما به صورت پرواز ۲۴ ساعته در سوریه و عراق بالاسر تروریست‌ها حضور داشت و از خدمات آن نه فقط ما بلکه ارتش سوریه، روس‌ها، نیروهای حزب‌الله و بقیه نیز استفاده کردند. ما از این هواپیما و نیز مدل ساخته شده از روی RQ۱۷۰ آمریکایی در جهت بمباران مواضع تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق استفاده کردیم.

سه عملیات موشکی علیه تروریست‌ها

وی با بیان اینکه «ما دقت در حوزه موشکی را مدیون رهبری هستیم» به ماجرای سه عملیات موشکی علیه تروریست‌ها در خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: مطالبه اصلی رهبر انقلاب بر این بود که در این عملیات‌ها به مردم عادی و غیرنظامی آسیبی نرسد و ما توانستیم در این عملیات‌ها با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دهیم. در جریان این سه عملیات تنها دو موشک به‌دلیل مسائل فنی دچار مشکل شد و اقدام به خودکشی کرد. این موشک‌ها مجهز به سیستمی هستند که اگر از لحاظ برد، سمت و... دچار مشکل شوند این امکان را دارند که اقدام به خودکشی کنند. وی در خصوص توانمندی در حوزه پدافند هوایی نیز گفت: فرماندهان سوری و عراقی که به ایران آمده بودند وقتی دستاوردهای ما را در حوزه پدافندی دیدند بسیار تعجب کردند. فرمانده عراقی که یک فرد متخصص و کارکشته بود می‌گفت من نمونه‌های فرانسوی، چینی و روسی را هم دیده‌ام و می‌گویم تجهیزات شما از آنها بهتر است. در همین حال به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار حاجی‌زاده چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی ثریا برای نخستین بار اعلام کرده که سپاه پهپاد  MQ-۹ Reaper متعلق به ارتش آمریکا را غنیمت گرفته است.

حمایت خود از مردم یمن را اعلام کنیم

سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همایش بین‌المللی «حمایت از مردم مظلوم فلسطین» که به مناسبت هفته‌ «بسیج» در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: ما براساس شکست نخوردن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم؛‌ بلکه براساس شکست دادن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ملت ایران آگاه و قدرتمند است. به گزارش «ایسنا» وی در ادامه‌ علت حمایت از مردم فلسطین را همان مرزهای هویتی و اعتقادی دانست و گفت‌: ما اگر به مسلمانان عزیزمان در سوریه، افغانستان، بوسنی و هرزگوین و میانمار می‌اندیشیم، فلسفه‌ای عمیق در اسلام و قرآن پشت‌سر این اندیشه نهفته است که آن این است که همه ما یک امت هستیم. وی در ادامه‌ با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ نسبت به ایران، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌: شما و سعودی‌ها نمی‌گذارید یک قرص، یک آمپول و حتی یک تکه نان به یمن وارد شود، آن وقت می‌گویید که ماجرای یمن به ایران ربط دارد، چگونه ایران را مقصر می‌دانید؟ به گزارش خبرگزاری تسنیم، جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز گرد هم آمده‌ایم تا حمایت خود از مردم یمن را اعلام کنیم، گفت: فرض کنید ایران از ملت یمن حمایت سیاسی و‌ معنوی می‌کند آیا این دلیلی می‌شود که مردم مظلوم‌ یمن را محاصره و قتل عام کنید؟

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: همه مسلمانان سرنشینان یک‌ سفینه و اجزای پیکره واحدی هستند. بنابراین اگر‌ ما از فلسطین حمایت و از مردم مظلوم یمن پشتیبانی معنوی می‌کنیم و‌ برای مردم عراق و‌ سوریه نگرانیم و‌ به افغانستان می‌اندیشیم، برگرفته از فلسفه عمیق اسلام است.همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی روز گذشته در همایش اقتدار بسیجیان گردان‌های امام حسین(ع) لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان با تاکید بر اینکه بسیج راه‌حل گذر از گردنه‌های سخت و بحران‌ها است، گفت: بدون حضور بسیج صف‌آرایی در مقابل قدرت‌های جهانی ممکن نیست.  همزمان غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفان نیز در روز گذشته در همایش بین‌المللی «حمایت از مردم مظلوم یمن» گفت: قلب همگان صرف نظر از قومیت و ملیت برای مردم مظلوم یمن می‌تپد. مردم یمن چهار سال است که تحت بدترین خیانت‌های عالم قرار گرفته‌اند. حکام سعودی عزت درو نمی‌کنند؛ بلکه حقارت و ذلت ابدی را برای خودشان خریده‌اند. هیچ کس در عالم رفتار آنها را تایید نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه «ما ایرانیان مفهوم محاصره اقتصادی و جنگ نظامی را می‌دانیم»، گفت‌: به دلیل همین احساس مقدس است که از مردم مظلوم یمن دفاع و با آنها همدردی می‌کنیم. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درس ایستادگی مردم یمن در تاریخ ثبت می‌شود.

وصله ناجور در خلیج فارس

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) نیز با بیان اینکه خلیج فارس خانه ما و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به مثابه وصله ناجور در آن به‌شمار می‌رود، گفت: هرگونه اشتباه محاسباتی و تهدید احتمالی از سوی دشمنان در هر سطحی، پاسخ سریع، ویرانگر و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح را به همراه خواهد داشت. او که روز گذشته در راس هیاتی عالی رتبه از کارشناسان نظامی، از منطقه نازعات (مجموعه چهار جزیره در خلیج فارس در نزدیکی تنگه هرمز) و جزایر تنب بزرگ، ابوموسی و تنب کوچک بازدید می‌کرد، اظهار کرد: با وجود آنکه توانمندی‌های دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، مدت‌هاست دشمنان را مجاب به کنار گذاشتن گزینه نظامی از فهرست راهبردهای خصمانه خود علیه ملت ایران کرده است، اما هرگونه اشتباه محاسباتی و تهدید احتمالی از سوی آنان در هر سطحی، پاسخ سریع، ویرانگر و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح را به همراه خواهد داشت و در این شرایط جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی از اهمیت راهبردی برخوردار هستند.

سردرگمی مقامات نظامی آمریکا

در واکنشی دیگر سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان گفت: برخی مقامات دفاعی و نظامی آمریکا در مقابل قدرت و مقاومت انقلاب اسلامی دچار سردرگمی و آشفتگی شدند، قطعا تهران نه‌تنها با تهدید و تحریم‌های اقتصادی منفعل نمی‌شود، بلکه احتمال دارد همانند دیگر تهدیدات قبلی فشارهای ما نتیجه عکس دهد ضمن اینکه آمریکا اوضاع آشفته‌ای دارد. به گزارش «ایلنا» سرلشکر جعفری ادامه داد: دشمن در عراق و سوریه هم شکست خورده و در یمن نیز به‌زودی پیروزی متعلق به مردم یمن خواهد بود.