براساس گزارش «ایسنا» امیری با اشاره به اینکه وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های کار، اقتصاد، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و مجامع استانی مجلس حضور یافته و برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند، گفت: فراکسیون‌های سه گانه مجلس نظر موافق خود را برای رای به وزرای پیشنهادی اعلام کرده‌اند و ما خیلی امیدواریم نمایندگان رای بالایی به وزرای پیشنهادی بدهند. امیری تاکید کرد: دیروز تعدادی از نمایندگانی که به شریعتمداری انتقاد داشته‌اند جلسه مشترکی با وی برگزار و اعلام کردند که شریعتمداری ابهامات موجود درباره عملکردش را رفع کرده است و ما در قبال پاسخ‌های او قانع شده‌ایم و حتما به او رای می‌دهیم. سایر وزرا نیز برنامه‌های خود را در مجلس اعلام کردند و فضای مجلس نسبت به روزهای گذشته در قبال وزرای پیشنهادی بهتر شده است.

از سوی دیگر، محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در جلسه فراکسیون ولایی برنامه‌های خود را ارائه کردند. سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی این فراکسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: از آقای شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم درباره مسائلی چون وضعیت بازنشستگان، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های تأمین اجتماعی و مناسبات بین کارگر و کارفرما سوال شد. محمد شریعتمداری که گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت کار است، به اذعان نمایندگان مجلس، راه سخت‌تری در پیش دارد.

او دیروز در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره حواشی که پیرامون استعفا و معرفی‌اش به‌عنوان وزیر کار ایجاد شد، گفت: استعفا از وزارت صمت در واقع یک پروسه اداری معرفی برای وزارت کار است که اگر وزیری بخواهد برای مسوولیت جدیدی معرفی شود همزمان نمی‌تواند دارای مسوولیت در کار سابق خود باشد، در نتیجه این یک امری اداری و لازمه تحقق این هدف به لحاظ حقوقی بود که تشکیکی ایجاد نشود چرا که وزیر مستقر نمی‌تواند همزمان برای وزارتخانه دیگری کاندیدا شود. همچنین دیروز محمد اسلامی و رضا رحمانی وزرای پیشنهادی راه و صنعت نیز به فراکسیون مستقلین رفتند و برنامه‌های خود را تشریح کردند. مهرداد لاهوتی سخنگوی این فراکسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه هیچ‌ یک از نمایندگان نسبت به عملکرد آقای رحمانی اعتراضی نداشتند و بر حمایت یکپارچه از وی تأکید کردند، گفت: نمایندگان ابهامات بسیار زیادی درباره عملکرد آقای اسلامی در زمینه‌هایی چون حضور وی در آمریکا، تولید هواپیما و تعامل با نمایندگان داشتند.

بررسی صلاحیت ۴ وزیر در یک روز

همچنین دیروز محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: صلاحیت وزیران پیشنهادی در جلسه روز شنبه پنج آبان ماه انجام می‌شود و ما رسیدگی به صلاحیت هر چهار وزیر را در این روز به پایان می‌رسانیم. او افزود: البته مجلس یکشنبه آینده هم جلسه علنی دارد و به‌صورت عادی دستورات خود را پیگیری می‌کنیم. از سوی دیگر دیروز اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها از تقدیم طرح استیضاح وزیر کشور با ۲۴ امضا به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.