به گزارش «ایرنا» مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود یکی از متقاضیان مسکوت ماندن این طرح با اشاره به عدم تصویب این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: علت تصویب نشدن این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعلل یا قصور اعضای کمیسیون نبود بلکه ما نتوانستیم در مورد این طرح به جمع‌بندی برسیم. وی گفت: این طرح با حضور کارشناسان اقتصادی در کمیسیون بودجه بررسی شد، ولی اداره قوانین مجلس به این طرح ۲۱ ایراد گرفت از این رو ما آن را در کمیسیون بودجه تصویب نکردیم و اعتقاد داریم باید در آن بازنگری انجام شود.

تشکیل کارگروهی برای بررسی CFT

در خبری دیگر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کارگروهی بین دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی CFT خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره برخی گمانه‌زنی‌ها راجع به احتمال رد CFT از سوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مختار است این لایحه را رد یا تایید کند. هنوز شورا در این باره نظر نداده، ولی من فکر می‌کنم میل عمومی به این است که ما مصوبه‌ای داشته باشیم که بدون وارد شدن خلل به منافع ملی در عین حال امکان همکاری بین‌المللی برای ایران فراهم شود.

تذکر در مورد مرزبانان ربوده شده

ازسوی دیگر نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران هم در تذکری به وزیران کشور، اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح و امور خارجه خواستار سرعت بخشیدن به آزادی ۱۴ نفر از مرزبانان میرجاوه  با استفاده از تمام راه‌های ممکن شدند.

عارف مامور حل اختلاف وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد

همچنین صدیف بدری نماینده اردبیل، علی اکبری نماینده شیراز، علی جلیلی نماینده مراغه، سید‌قاسم جاسبی نماینده کرمانشاه، سید‌جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر، سید‌فاطمه ذوالقدر و فاطمه حسینی و پروانه سلحشوری نمایندگان تهران به همراه هفت نفر از نمایندگان دیگر در تذکری به منصور غلامی وزیر علوم خواستار تعیین تکلیف دانشجویان پذیرفته‌شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد شدند. این دانشجویان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پذیرفته شده و پس از پرداخت شهریه، از ادامه حضور آنها در دانشگاه آزاد جلوگیری شد. درهمین راستا، روزگذشته علی لاریجانی از محمدرضا عارف خواست تا هر چه سریع‌تر مساله به وجود آمده را در کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی کند.

طرح دوفوریتی مستثنی کردن بازنشستگان منتفی شد

در خبری دیگر از مجلس، سید‌فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس از بسته شدن پرونده طرح دوفوریتی مستثنی کردن برخی مدیران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد و گفت: چنین طرحی در دستور کار مجلس قرار ندارد.

پیگیری ترمیم حقوق کارکنان دولت

در خبری دیگر فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شرایط موجود باید اصلاحی در قانون بودجه صورت گیرد تا حقوق کارکنان دولت ترمیم شود، اینکه دولت لایحه بیاورد یا نمایندگان طرح بدهند طی هفته جاری مشخص خواهد شد و ما به‌عنوان کمیسیون اقتصادی پیگیر موضوع خواهیم بود. حسینی درخصوص احتمال ارائه طرح افزایش حقوق کارکنان دولت افزود: اگر اقدامی برای ارائه لایحه نشود، مجلس در این خصوص اقدام خواهد کرد؛ زیرا قابل‌قبول نیست که تورم افزایش داشته باشد ولی حقوق کارکنان براساس قانون بودجه و با روال قبلی باقی بماند.