تشخیص با رئیس‌جمهور است

همچنین دیروز بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه تشخیص روز حضور در مجلس برای پاسخگویی به سوال نمایندگان با رئیس‌جمهور است، اعلام کرد: دولت هنوز مکاتبه‌ای با مجلس نداشته است. نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نحوه قرار گرفتن طرح سوال از رئیس‌جمهور در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس‌جمهور از زمان اعلام وصول این طرح به مدت یک ماه فرصت دارد تا در مجلس حاضر و پاسخ نمایندگان سوال‌کننده را بدهد. در هفته جاری این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفته ضمن آنکه دولت هم هنوز هیچ مکاتبه رسمی با هیات‌رئیسه برای تعیین این روز نداشته است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد این موضوع در دو هفته آتی در دستور کار قرار گیرد.

بررسی طرح استیضاح «رحمانی‌فضلی» و «بطحایی»

در خبری دیگر از پارلمان، نمایندگان مجلس این هفته بررسی دو طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و سید‌محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و نیز بررسی اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در آکتائو قزاقستان درباره رژیم حقوقی دریای خزر را در دستور کار جلسات این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارند. از سوی دیگر، سیدعباس صالحی و بیژن زنگنه این هفته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌روند. براساس گزارش خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته در دستورکار صحن هفته آینده مجلس قرار دارد. از سوی دیگر و براساس گزارش خبرگزاری مهر، در جلسات علنی این هفته مجلس، قرائت گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گروه ۱۵ نفره مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین به خبرگزاری مهر گفت: این هفته گروه ۱۵ نفره‌ای در مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی کشور و ارائه پیشنهاد، تشکیل می‌شود. به گفته نعمتی قرار است هر سه فراکسیون سیاسی مجلس (ولایی، امید و مستقلین) هر کدام ۵ نفر صاحبنظر در حوزه اقتصاد کلان، صنعت، تولید و حوزه‌های مشابه را انتخاب و معرفی کنند و با هم این جمع ۱۵ نفره را تشکیل دهند. فعالیت این گروه نیز به‌صورت غیررسمی و مشورتی خواهد بود و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، در موضوعات اقتصادی به صحن مجلس و دولت پیشنهاد ارائه می‌دهند.