امام جمعه موقت تهران در ادامه‌ ‌اضافه کرد: اینکه ترامپ می‌گوید وضعیت اقتصادی ایران به سرعت تغییر کرده است، برای عرق ایرانی قابل‌پذیرش نیست، پس چطور می‌شود عده‌ای ماجراجو شروع به سر و صدا می‌کنند و افراد گرفتار هم فریب آنها را می‌خورند و عده‌ای نیز از این وضعیت عکس گرفته و آن را منعکس می‌کنند؛ به‌طوری‌که امروز دشمنان روی آن مانور می‌دهند و امیدوار هستند تا با فشار آوردن ایران را به مذاکره وادار کنند. وی با اشاره به آماری از روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد: آن‌طور که گزارش شده، ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته چهار هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته و باز می‌گویند در دو ماه اخیر، ترامپ ۹۷۰ بار دروغ گفته و پیمانش را شکسته و از روز اول تا الان حساب کردیم هر روز بیش از هفت دروغ و نقض عهد دارد. آدمی چنین بی‌‌‌شخصیت، نه به خدای مسیح و نه شخص مسیح اعتقاد ندارد. همچنین به گزارش «ایرنا» امامی کاشانی تاکید کرد: کسانی که به‌دنبال احتکار کالا و ارز در کشور هستند، توبه کنند. کشور باید آرام باشد. وی افزود: از قوه‌قضائیه در برخورد با محتکران تشکر می‌کنم، مجازات‌ها را باید جدی گرفت، این مجازات‌ها در کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، باید جدی گرفته شود.

آمریکا رسما از مردم ایران عذرخواهی کند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز در جریان سفر خود به استان یزد با بیان اینکه «آمریکا با نقض تعهدات جهانی قابل‌اعتماد و مذاکره نیست»، گفت: دولت بدون مشارکت مردم نمی‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند. به گزارش «ایسنا» وزیر کشور با اشاره به اینکه «آمریکا به‌صورت کاملا علنی در برابر تمام دنیا زیر تعهدات و قول‌های خود زد» تاکید کرد: با چنین افرادی که به این راحتی در برابر چشمان جهانیان زیر قول خود می‌زنند به هیچ عنوان امکان مذاکره وجود ندارد. آمریکا هیچ همکاری در ارتباط با تحقق برجام و عمل به آن انجام نداد. ایرانیان به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی ندارند و برای اینکه به مذاکره فکر هم بکنیم باید ابتدا آمریکا به تمام تعهدات پیشین خود عمل کرده و از مردم ایران به‌صورت رسمی عذرخواهی کند.

زمینه‌ای برای مذاکره ایران و آمریکا وجود ندارد

ازسوی دیگر علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه زمینه‌ای برای مذاکره ایران و آمریکا وجود ندارد، گفت: تصور من این است که ما به هیچ وجه شرایط مذاکره را با آمریکایی‌ها نداریم. ما در طول چهار دهه گذشته به‌صورت موضوعی با اذن رهبری با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، مثلا در عراق، آمریکایی‌ها خیلی درخواست کردند که برای کاهش بحران عراق با آنها مذاکره داشته باشیم و ما این را نمی‌پذیرفتیم، اما رسما یادداشت دادند و درخواست کردند و این جزو اسناد وزارت خارجه است. نهایتا ما پذیرفتیم و سه دوره برای بحران عراق مذاکره کردیم به گزارش «ایسنا» این نماینده مجلس درباره گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور و اظهارات مطرح شده در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: آقای روحانی نظرات خود را مطرح کرد و من فکر می‌کنم خود آقای روحانی با توجه به مجموعه مواضع آمریکایی‌ها، خروج آنها از برجام و اعمال تحریم‌ها به هیچ وجه معتقد نیست که در مقطع فعلی زمینه‌ای برای مذاکره با آمریکا وجود داشته باشد.