کارشناسان مسائل کره‌شمالی می‌گویند: پیونگ یانگ در حال جذب شمار بیشتری از خارجی‌ها است و با توجه به برگزاری نشست‌های سران، در این زمینه موفقیت‌های زیادی نیز به‌دست آورده است. آن طور که خبرگزاری کیودو گزارش کرده است توریست‌های خارجی که در ماه‌های گذشته به کره‌شمالی سفر کرده‌اند اکنون در رسانه‌های مختلف از امنیت این کشور حرف می‌زنند؛ همین عامل باعث شده است هر روز شمار بیشتری از خارجی‌ها و گردشگران به کره‌شمالی سفر کنند. آنها تاکید کرده‌اند که کره‌شمالی دیدنی‌های بسیاری دارد که از جمله می‌توان به باغ وحش پیونگ یانگ، آثار تاریخی و مکان‌هایی اشاره کرد که شکوفایی اقتصادی این کشور را نمایش می‌دهد.

برخی از رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی در پایتخت کره‌شمالی اعلام کرده‌اند روزانه پذیرای صدها نفر هستند که همگی از کشورهای مختلف به پیونگ یانگ آمده‌اند. کره‌شمالی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز زبانزد است و تنها در روزهای اخیر به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد امضای پیمان متارکه جنگ سال ۱۹۵۳ میلادی، ۱۲ هزار نفر در میدان کیم ایل سونگ در پایتخت مراسم هنری برای علاقه‌مندان اجرا کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است دفاتر خدمات مسافری و گردشگری از چین در حال برگزاری تورها و گروه‌های گردشگری برای کره‌شمالی هستند و شمار گردشگرانی که از چین به کره‌شمالی می‌روند از ۱۰۰ نفر در ۶ ماه قبل به روزانه ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است که رقم قابل توجهی است. کره‌شمالی برنامه‌ریزی کرده است که با بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی و استقبال بیشتر جامعه بین‌المللی از درهای باز و اصلاحات این کشور، در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲ میلیون خارجی از این کشور دیدن کنند.

کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی، پیش‌تر یکی از اهداف خود از مذاکرات صلح شبه جزیره را پایان دوران تنش و آغاز رشد، توسعه اقتصادی و صلح در کشورش اعلام کرده بود. رسانه‌های چینی ماه گذشته از آغاز جنب و جوش اقتصادی در این کشور خبر دادند و گزارش کردند با انتظار کاهش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، بهای مسکن در شهر «دان دونگ» در استان «لیائو نینگ» یکی از شهرهای چین واقع در نزدیکی مرز با کره‌شمالی در حال افزایش است که بیانگر تغییر رویکرد در این کشور است. دفتر آمار ملی چین گفته بود بهای مسکن در این شهر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نسبت به ماه قبل از آن ۳/ ۵ درصد افزایش یافته است. افزایش بهای مسکن در این شهر، بالاترین میزان افزایش بین ۷۰ شهر بزرگ چین برای دومین ماه متوالی است.