مجلسی‌ها در بررسی این ماده، ضمن مشخص کردن مصادیق اقدامات تروریستی تصویب کردند که هرگونه عمل خشونت‌آمیز مصداق اقدام تروریستی محسوب می‌شود. براساس گزارش «ایرنا» ماده یک لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب دیروز نمایندگان، مقرر می‌دارد که تهیه یا جمع‌آوری وجوه یا اموال به هر طریق چه دارای منشأ قانونی باشد یا نباشد یا مصرف تمام یا بخشی از منابع مالی حاصله از قبیل قاچاق ارز، جلب کمک‌های مالی و پولی، اعانه، انتقال پول، خرید و فروش اوراق مالی و اعتباری، افتتاح مستقیم یا غیرمستقیم حساب یا تامین اعتبار یا انجام هرگونه فعالیت اقتصادی اشخاص توسط خود یا دیگری برای انجام اعمال زیر یا جهت ارائه به افراد تروریست یا سازمان‌های تروریستی، تامین مالی تروریسم است و جرم محسوب می‌شود. براساس این مصوبه مجلس، ارتکاب یا تهدید به ارتکاب هر گونه اقدام خشونت‌آمیز از قبیل قتل، سوءقصد، اقدام خشونت‌آمیز منجر به آسیب جسمانی شدید که دیه آن بیش از یک سوم دیه کامل باشد، توقیف غیر‌قانونی و گروگان‌گیری اشخاص یا اقدام خشونت‌آمیز آگاهانه علیه عموم مردم و شهروندان یا به مخاطره انداختن جان یا آزادی آنها به قصد تاثیرگذاری بر خط مشی، تصمیمات و اقدامات دولت ایران، سایر کشورها و سایر سازمان‌های بین‌المللی جزو این اعمال محسوب می‌شود. لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم پنج ماده دارد که چهار ماده آن در جلسه پنجم تیرماه مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ماده یک این لایحه به‌دلیل وجود ابهاماتی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد که پس از اصلاح در این کمیسیون نهایتا روز گذشته به تصویب مجلس رسید.

خواسته علی مطهری از مجمع تشخیص

ایسنا: علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس ضمن ابراز خرسندی از مصوبه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امکان نامزدی اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها، از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره منع رد صلاحیت منتخب مردم در مجلس توسط شورای نگهبان را در اسرع‌وقت در دستورکار خود قرار دهد.

تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی تصویب شد

همچنین دیروز زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته در جلسه عصر دیروز این کمیسیون خبر داد.

لایحه حمایت از کودکان فردا در صحن علنی

خبر دیگر از پارلمان آنکه نمایندگان مجلس با تقاضای سیده فاطمه حسینی نماینده تهران برای بررسی اولویت‌دار لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان موافقت کردند. لایحه‌ حمایت از کودکان و نوجوانان در ۴۹ ماده‎ تمام مواد حقوقی کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است که در صورت تصویب آن خلأهای قانونی در زمینه حقوق کودک برطرف می‌شود. فاطمه حسینی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این لایحه در جلسه فردای مجلس بررسی می‌شود. لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان سال ۹۱ در مجلس اعلام وصول شد که مدت‌ها در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.