بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم گزارش داده است، حدود ۷۰ تن از نمایندگان مجلس در این نامه، با اشاره به دلایلی همچون نوسانات شدید و غیرقابل تصور ارز، سکه و خودرو که کل بازار اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است، «ضرورت فعالیت مجلس و اعمال ابزارهای نظارتی و در صورت لزوم تصمیمات به موقع جهت رفع مشکلات و مطالبات مردم در این شرایط حساس» و «وضعیت گرانی افسارگسیخته برخی کالاها و عدم‌اقدام مناسب و به موقع دولت در کنترل گرانی» از علی لاریجانی خواسته‌اند به استناد تبصره ماده ۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهوری،‌ معاونان و وزرای محترم برای توضیح و ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های دولت درباره این مسائل دعوت کند.

با این همه همچنان زمزمه ترمیم کابینه از پارلمان شنیده می‌شود. برخی نمایندگان اظهارات اخیر حسن روحانی را دلیلی بر این مدعا خوانده‌اند. شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر گفت که با توجه به سخنان رئیس‌جمهوری، استنباط بنده براین است که تغییرات در کابینه رئیس‌جمهوری قطعی است. البته برخی نمایندگان در روزهای اخیر موضوع استیضاح تیم اقتصادی دولت را مطرح کردند و برای نمونه، طرح استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد را با ۵۰ امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم کردند. با این حال برخی دیگر از نمایندگان می‌گویند که در شرایط فعلی، استیضاح تیم اقتصادی دولت اولویت مجلس نیست و تغییرات باید توسط دولت انجام شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت گفت که تغییر ترکیب تیم اقتصادی از سوی دولت مانع اتلاف وقت می‌شود. او افزود: به‌دنبال ایجاد چالش در مسائل نیستیم؛ بنابراین استیضاح اعضای تیم اقتصادی دولت در اولویت نیست و پیشنهاد می‌شود دولت تغییرات لازم را برای تقویت تیم اقتصادی دولت انجام دهد. از سوی دیگر، برخی نمایندگان مجلس نیز با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر پیشنهاد استعفا به رئیس‌جمهوری، به انتقاد از این‌گونه اظهار نظرها پرداختند. بهرام پارسایی نماینده عضو فراکسیون امید، با بیان اینکه برخی با طرح پیشنهاد استعفای رئیس‌جمهور به‌دنبال تسویه حساب سیاسی هستند، از دولت خواست سکوت خود را بشکند.

بهرام پارسایی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری به تنهایی مقصر وضعیت پیش آمده برای کشور نیست، از این رو وظایف رئیس‌جمهوری در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باید مشخص و شفاف شود؛ در‌صورتی‌که رئیس‌جمهوری اقرار کند که اختیاردار همه مسائل سیاسی، اقتصادی، داخلی و خارجی است و به‌عنوان رئیس دولت واقعی می‌تواند تصمیم بگیرد، مقصر بخش اعظمی از مشکلات پیش آمده است. همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این که زمان استعفای رئیس‌جمهوری نرسیده است، به خبرگزاری خانه ملت گفت که رئیس‌جمهوری باید بخش اقتصادی کابینه را ترمیم کند. به گفته نماینده قم در مجلس، آقای روحانی با ترمیم بخش اقتصادی کابینه باید نسبت به عملیاتی کردن راهکارهای پیشنهادی مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی اقدام کند.

او البته توضیح داد در‌صورتی‌که دولت ظرف هفته آینده اقدام به ترمیم بخش اقتصادی کابینه نکند، موضوع استیضاح برخی وزرا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

با این همه دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه درباره وضعیت اقتصادی فعلی، با بیان اینکه مساله فشار یک واقعیت است و مردم بابصیرت ما هم می‌دانند فشار از کجاست، گفت:‌ مردم می‌دانند مدیریت‌ها کجاست، بنابراین مساله تولید ملی و داخلی را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. این یک واقعیت است و قابل انکار نیست؛ بنابراین مشکل باید حل شود البته راه‌حل هم دارد ولی باید مسوولان ما اگر دقیق عمل نمی‌کنند نیاز به ترمیم است و یا نیاز به ترمیم کابینه دولت وجود دارد وقت کم است زود می‌گذرد باید سریع‌ترین اتفاق بیفتد زود کابینه خودتان را ترمیم کنید به‌گونه‌ای که هم دردشناس باشند و هم بتوانند نسخه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.