او افزود: با حضور آقای جهانگیری و وزرای مربوطه بحث مفصلی درخصوص شرایط کشور و علت سازوکارهای جدید برای مسائل اقتصادی مطرح شد و نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلس نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. به گفته لاریجانی، باید اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی ایجاد شود که در این خصوص پیشنهادهایی ارائه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و باید قبول کرد که با توجه به شیطنت‌هایی که آمریکایی‌ها دارند و برخی اشکالات درونی اقتصاد کشور، باید روی این مسائل کار جدی کرد و نقدینگی را به سمت نقاط ثروت‌زا و تولیدمحور سوق داد. لاریجانی ادامه داد: مباحثی هم درخصوص نوع نیازهایی که دولت در شرایط فعلی دارد و نیازمند تصمیم مجلس است، مطرح و پیشنهادهای نمایندگان ارائه و بر این نکته تاکید شد که در وضعیت فعلی به یک همگرایی میان قوای سه‌گانه احتیاج است. لاریجانی در پاسخ به این سوال که تدبیر فوری دولت برای کنترل گرانی‌های اخیر چه بوده است، گفت: امیدواریم خدا به همه شما صبر بدهد. همچنین محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس درباره این جلسه غیرعلنی گفت: برای مدیریت اقتصادی کشور، کارگروه مشترک با محوریت سران سه قوه تشکیل و قرار شده دولت برنامه نهایی خود را ارائه کند، در صورتی که نیاز به قانون‌گذاری باشد، مجلس همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش «ایرنا» این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در این جلسه جهانگیری وضعیت اقتصادی کشور را تشریح کرد و تمهیدات دولت برای مدیریت بازار ارز را برای نمایندگان بیان کرد. برای اقشار آسیب‌پذیر پیش‌بینی‌هایی انجام گرفت و تاکید شد اقشار آسیب‌پذیر در این شرایط و نوسانات نباید آسیب ببینند و مشخص شد اقلام استراتژیک برای دو سال آینده به وفور تامین شده است و نگران اقلام استراتژیک و مایحتاج عمومی نیستیم. او تصریح کرد: در بخش‌های مختلف بنا شد دولت در قالب کارگروه مشترکی که به دستور رهبر معظم انقلاب و با محوریت سران سه قوه تشکیل شده برنامه تفصیلی خود را مطرح کند و اگر در این زمینه نیاز به قانون‌گذاری باشد مجلس در این راستا اقدام کند. وکیلی در مورد دلایل نوسانات بازار ارز گفت: بخشی از دلایل نوسانات انتظارات و روانی است و بخشی محدودیت‌های منابع است ولی به هر حال بنا شد دولت اولویت‌ها را طوری تنظیم کند که هیچ اولویتی از مردم در بخش ارز در زمین نماند. همچنین شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره جلسه غیرعلنی دیروز گفت: براساس توضیحات ارائه شده، راهکارهای اساسی اندیشیده شده تا بتوان مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین کرد، همچنین مواد اولیه به کارخانه‌ها و بخش صنعت داده شده و واردات در این موارد بدون محدودیت صورت می‌گیرد، بنابراین جای نگرانی برای مسائل اقتصادی مردم و وضعیت معیشت آنها وجود ندارد. حسن‌پور در مورد موضوع گرانی‌های اخیر گفت: قرار شد دولت طی هفته‌های آینده تصمیم‌گیری‌ها و نظارت‌های خود را اعلام کرده و کنترلش را بر وضعیت بازار بیشتر کند، همچنین این توضیح داده شد که کالاهای ضروری با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده به همین دلیل باید در زمان فروش نیز نرخ‌های مصوب اعلامی را اعمال کند.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس دیروز در آغاز جلسه علنی پارلمان، از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب برای همه نمایندگان، کمیسیون‌ها، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مجلس بسیار غنی و کارآمد بود. او از همه کمیسیون‌ها خواست که بیانات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند و در بررسی قوانین و مقررات آن را لحاظ کنند.