محمدمهدی تندگویان ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان گفت: براساس آخرین تصمیم مجلس شورای اسلامی لایحه تفکیک سه وزارتخانه صنعت و معدن، وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون تغییر ساختار رأی نیاورده، البته مشکل رأی نیاوردن این لایحه، وزارت ورزش و جوانان نبوده است. او با اشاره به پیگیری دولت برای مطرح شدن دوباره این لایحه در مجلس افزود: دولت باید مطرح شدن مجدد دوباره موضوع لایحه تفکیک را پیگیری می‌کرد تا موضوع به صحن بیاید که این کار را انجام داده و مکاتبه آن نیز انجام شده است. تندگویان با اشاره به آخرین اقدامات و پیگیری‌های معاونت ساماندهی جوانان درباره این لایحه اظهار کرد: براساس آخرین پیگیری که انجام دادم، گفته شده است که در نیمه تیر ماه این لایحه بار دیگر به صحن می‌آید و مطرح می‌شود و این بار نیز سرانجام لایحه به این بستگی دارد که نمایندگان چطور به آن رای بدهند.

به گفته تندگویان با توجه به نامه‌ای که معاونت پارلمانی دولت به مجلس نوشت و تاکید دولت روی این لایحه، مجلس موظف است که لایحه را دوباره به صحن بیاورد. اگر نمایندگان با کلیات این لایحه موافقت کنند و وارد جزییات شوند بحث جوانان هم دوباره مطرح می‌شود، اما اگر بار دیگر کلیات رد شود، ما هم از دستور مجلس خارج می‌شویم.

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی

از سوی دیگر، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را دستور کار خود دارند. براساس گزارش «ایسنا» در دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، نشست هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی برای بررسی گزارش‌ها و شکایات واصله و بررسی عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۶ صندوق توسعه ملی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز آمده است.

تدوین طرح استیضاح تیم اقتصادی دولت

خبر دیگر از پارلمان آنکه یک نماینده مجلس از تدوین طرح استیضاح تیم اقتصادی دولت از سوی ۵۰ تن از نمایندگان خبر داد. حسین مقصودی نماینده اصولگرای مردم سبزوار در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفت: امروز با اقدامات دولت،کشور با مشکلاتی از جمله بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، نوسان بازار ارز، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش قیمت خودرو و همچنین بالا رفتن قیمت کالا‌ها و اجناس ضروری مردم روبه‌رو است. او افزود: عامل اصلی این مشکلات در درجه اول تصمیمات، اقدامات رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی وی است که با تصمیمات خود هر روز کشور را با تلاطم جدیدی مواجه می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور با این تیم فرسوده مانند آقایان ربیعی‌، حجتی و کرباسیان نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، اظهار کرد: لازم است آقای روحانی اقداماتی انجام دهد تا اعتماد مردم و مجلس را جذب کند. عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: نمایندگان خواستار این هستند که دولت کابینه را اصلاح، بازسازی و جوان‌سازی کند.  مقصودی تصریح کرد: در صورتی که آقای رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را بازسازی نکند ۵۰ تن از نمایندگان استیضاح برخی از وزرا را با اولویت آقای ربیعی تدوین و به هیات‌رئیسه تقدیم می‌کنیم و طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیام مردم را به‌عنوان وکلای ملت به ایشان خواهیم رساند.