به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی روز گذشته در مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد ایران در سال ۹۶، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در برجام خلاف اخلاق و ضوابط و تعهدات بین‌المللی عمل کرده‌اند که البته از گذشته نیز این موضوع بوده است، اما به‌طور رسمی آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند که این حرکت مقداری در شرایط کشور از لحاظ نوع سرمایه‌گذاری تاثیرگذار بوده از این رو تمهیداتی در حال اتخاذ بوده و بر همین اساس مذاکراتی در حال انجام است. همچنین باید براساس رفتارهای ماه‌های آینده به یک چارچوب دقیق‌تری برسیم.

بررسی ۵ سوال در جلسات هر هفته

در خبری دیگر، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس، در پاسخ به تذکر نماینده محلات گفت: با توجه به تعداد سوالات نمایندگان، هیات‌رئیسه تصمیم گرفته است که در هفته چهار یا پنج سوال را در دستور کار قرار دهد. علی لاریجانی در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی در مورد تعداد سوال‌های در نوبت مانده نمایندگان گفت:‌ این موضوع در هیات‌رئیسه مطرح و قرار شد که چهار یا پنج سوال در هفته در دستور کار مجلس قرار گیرد، اما یکسری لوایح مهم از دولت همچون قانون مالیات ارزش افزوده یا بحث قاچاق کالا و ارز داریم که باید بررسی آن را در دستور کار قرار دهیم. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی همچنین هجمه‌ها علیه کمیته امداد را ناحق دانست و گفت: کمک‌های مردمی به کمیته امداد فقط برای مردم ایران استفاده می‌شود.

اعلام وصول سوال از وزیر اطلاعات

همچنین سوال از وزیر اطلاعات درباره نفوذی ندانستن دری اصفهانی اعلام وصول شد. اکبر رنجبرزاده در جلسه دیروز مجلس، سوال جوادکریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر اطلاعات درخصوص علت اعلام موضع درباره دو تابعیتی و نفوذی ندانستن دری اصفهانی را اعلام وصول کرد.