مینو محرز در واکنش به برخی اظهارنظرها در رابطه با ویروس HPV که این ویروس می‌تواند از طریق تماس جنسی یا تماس بین پوست و پوست از فرد مبتلا به ویروس، منتقل شود، بیان کرد: عده‌ای با اظهارنظرهای نامربوط ما را خسته کرده‌اند، آنها در واکنش به نگرانی بسیاری از فعالان اجتماعی اظهارات بی‌اساسی مطرح و با این اظهارات با سلامت مردم بازی می‌کنند.

محرز تاکید کرد: این ویروس یکی از علل سرطان‌های دهانه رحم است، در آقایان هم ممکن است موجب سرطان شود. برای پیشگیری از این بیماری‌ها بهتر است؛ واکسن تزریق شود. برخی می‌خواهند با طرح این مساله که این واکسن‌ها بی‌بند و باری را افزایش می‌دهد از واقعیت فرار کنند و باید بگویم این بیماری وجود دارد و واکسن هم دارد؛ پس بهتر است این واکسن استفاده شود تا هزینه انتقال این بیماری را جامعه ندهد. وقتی واکسن موثر بدون عارضه وجود دارد، چرا نباید تزریق شود؟ محرز همچنین تاکیدکرد: سن شروع تزریق این واکسن در تمام دنیا ۹ سال است؛ اما ما اعلام کرده‌ایم این واکسن از ۱۲ سالگی به افراد تزریق شود. محرز با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه در برخی نقاط دنیا تزریق این واکسن به‌دلیل عوارض متوقف شده است، گفت: می‌گویند که این واکسن در مکزیک عوارض زیادی داشته است، اما این را قاطعانه رد می‌کنم، این واکسن به هیچ عنوان عوارض ندارد، فقط فرد باید بعد از تزریق نیم ساعت در محلی که تزریق صورت گرفته است بنشیند و بعد آنجا را ترک کند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران تاکید کرد: این واکس کاملا موثر است و برای مردان تا ۲۶ سال و برای زنان تا ۳۵-۴۰ سال حتما باید تزریق شود. وی در رابطه با قیمت این واکسن بیان داشت: تا چندی پیش این واکسن کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشت؛ اما الان با توجه به بالا رفتن قیمت ارز نمی‌دانم چه میزان افزایش قیمت داشته است.این واکسن باید تزریق شود؛ اما هنوز بودجه‌ای برای تامین دولتی این واکسن وجود ندارد. محرز گفت: از لحاظ واکسیناسیون از بسیاری از کشورهای همجوار فقیر هم عقب‌تر هستیم، بودجه‌ای برای یکسری از واکسن‌ها تخصیص داده نمی‌شود، واکسن HPV ضروری است و تاکید می‌کنم که باید از ۱۲ سالگی به کودکان تزریق شود.