هشدار لاریجانی به مثلث ضدایرانی عکس: امیر پورمند، دنیای اقتصاد

علی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس تهران مطرح کرد

هشدار به مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن هشدار به مثلث شوم ناامنی در جهان تاکید کرد: «مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان تلاش دارند ایران را در کنج قرار دهند. این موجودات موذی کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران، موجب ناامنی خودشان شوند.»

علی لاریجانی با بیان اینکه از آن زمان تا امروز شرایط منطقه در مقابله با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهایی داشته است، گفت: طرح‌های سازش رنگ‌ باخته و مقاومت به‌عنوان تنها راه‌حل مشکل فلسطین رخ نموده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اسرائیل در منطقه دارای امنیتی لرزان است، گفت: در یک ماه اخیر مردم فلسطین با شعار «بازگشت به خانه» اقدام مهمی انجام دادند، هر چند با مقاومت صهیونیست‌ها مواجه شد، اما رژیم صهیونیستی دچار آشفتگی و اضطراب شد. او گفت: این شرایط باعث شده صهیونیست‌ها دو راهبرد برای خود در نظر بگیرند. یک راهبرد این است که چون ما امنیت لرزانی داریم باید شرایط پیشگیرانه و بازدارندگی را محقق کنیم تا از ثباتی در امنیت برخوردار شویم. یعنی از این وضعیت با کمک آمریکا و سعودی‌ها و برخی کشورهای دیگر عبور کنیم و به امنیت قابل‌قبولی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به‌دنبال این است که مساله را از فلسطین به موضوعات دیگر منحرف کند. این کار را شروع کرده‌اند. اقداماتی که رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها در مساله هسته‌ای ایران انجام دادند که ذهن‌ها به این سمت برود، مقدمه‌ای برای این بود که فجایعی که اسرائیل به وجود آورده است از ذهن‌ها پاک شود.

عضو شورای‌عالی امنیت ملی گفت: روزهای گذشته نخست‌وزیر بی‌آبروی صهیونیستی که به اروپا سفر کرده بود از تلاش‌های بی‌وقفه خود برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سخن‌ها گفت. سعودی‌ها نیز گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ایران را جبران می‌کنیم. همه این تلاش‌ها یک هدف دارد، آن این است که مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی، ایران را در کنج قرار دهند. این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

لاریجانی ادامه داد: درخواست وقیحانه این رژیم از آمریکا اخیرا در مورد سیطره اسرائیل بر بلندی‌های جولان بخش دیگری از راهبرد اسرائیل است. بلندی‌های جولان که در جنگ دست اسرائیل افتاد، سازمان ملل اعلام کرد که این بلندی‌ها باید مسترد شود. اسرائیل از آمریکایی‌ها تقاضا کرده که این زمین‌ها را به خاک رژیم صهیونیستی متصل کند.

رئیس مجلس تاکید کرد که در این راهبرد جدید اسرائیل، باید حزب‌الله و حکومت فلسطین تضعیف شوند و شرایط جایگزینی را برای مقاومت فلسطین تدارک کند که در این راستا طرح قلابی آمریکا را به‌عنوان معامله بزرگ قرن در نظر گرفته‌اند.

او گفت: تلاش دارند این طرح را به این سمت سوق دهند که تعهداتی که رژیم صهیونیستی به سازمان ملل داده بود مبنی‌بر اینکه آوارگان به سرزمین فلسطین بازگردند، در کرانه باختری ساختمان‌های اسرائیلی ساخته نشود و حقوق فلسطینی‌ها اعاده شود، از بین برود و جایگزین آن به فلسطینی‌ها پول بدهند و سرزمین‌هایی را از صحراهای اطراف به غزه متصل کنند و مقداری هم پول و پارچه و امکانات به فلسطینی‌ها بدهند تا بحث بازگشت به سرزمین خود را فراموش کنند.

لاریجانی گفت: مساله مردم فلسطین پارچه و پول نیست. مساله آنها شرافت و غیرتشان است که می‌خواهند به سرزمین اصلی خودشان بازگردند. شما نمی‌توانید این دو موضوع را با هم معامله کنید. این موضوع برای اسرائیلی‌ها قابل‌فهم نیست. با پول، شرافت، غیرت و وابستگی به سرزمین را نمی‌توان معامله کرد.

لاریجانی تصریح کرد: طرح شریرانه معامله قرن این است که عرق ملی خود را با مقداری پول معاوضه کنند. این معامله با فشار به حزب‌الله و فلسطین همراه است. این طرح زودتر از طرح‌های سازش قبلی زمین‌گیر خواهد شد. عضو شورای‌عالی امنیت ملی راهبرد دوم رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی را ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه برای ایجاد نظم جدیدی در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی خواند و گفت: آنها مشکل اصلی خاورمیانه را عدم‌وجود یک قدرت مسلط می‌دانند و خیز رژیم صهیونیستی برای تبدیل شدن به قدرت اول منطقه است. لاریجانی اظهار کرد: به‌دلیل قدرت مقاومت و تاثیرگذاری ایران، اسرائیل برای تحقق این خواب آشفته دچار مشکلاتی است؛ بنابراین مترصد هستند از طریق روش‌هایی این مشکل را حل کنند.

نفوذ ایران در منطقه

لاریجانی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی‌بر اینکه ما با تحریم‌های خود علیه ایران نتایج آن را به‌دست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد، تاکید کرد: آقای ترامپ نفوذ ایران در منطقه در پناه سرنیزه نیست. در سایه مواضع مردمی و اسلامی نظیر مردم فلسطین است که شما درک نمی‌کنید.

سامانه گنبد آهنین شوخی است

همچنین در راهپیمایی دیروز و برای تحقق آرمان برای آزادی قدس شریف، مقامات و مسوولان نیز در کنار مردم حضور یافتند.

براساس آنچه خبرگزاری مهر گزارش داده است، دیروز سرلشکر حسن فیروزآبادی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران تصریح کرد: گنبد آهنین یک شوخی است. این سامانه بارها امتحان شده و اثری نداشته است. ما اثر آن را در شلیک موشک‌های فراوان، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و حملات مختلف از لبنان و سوریه به اسرائیل ندیدیم؛ چراکه وجود این سامانه دفاعی فقط یک بحث روانی برای مردم خودشان است تا آرامشی به آنها دهند.

از سوی دیگر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این راهپیمایی با اشاره به اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرد، گفت: مردم فلسطین موفق شده‌اند فریاد مظلومیت خود را در سراسر جهان به صدا در بیاورند. به گزارش «ایسنا» جهانگیری درباره اقدام ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: دولتمردان آمریکا وارد یک اشتباه تاریخی شده‌اند و توافق بین‌المللی را به صورت یک طرفه نقض کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران وضع کردند، اما باید بدانند مردم ایران ۴۰ سال تجربه تحریم‌های‌ آمریکا را دارند و برای هر شرایطی خود را آماده کرده‌اند. دولت هم برنامه‌ریزی دقیقی براساس شرایط جدید کشور دارد که مردم باید از این شرایط کشور مطلع باشند و ما حتما با اتکا به مردم کشورمان قادر خواهیم بود با سربلندی از این تحریم‌ها بیرون بیاییم. آمریکایی‌ها آبروی خود را در دنیا بردند و مردم ما هم عکس‌العمل مناسبی به آنها نشان خواهند داد.

هر چقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم

همچنین دیروز امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه حرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را مصداق جهاد عنوان کرد و گفت: جهاد فقط رنگ نظامی ندارد و هر تلاشی در راه خدا نامش جهاد است. احمد خاتمی نفرت از رژیم صهیونیستی را یکی از عوامل وحدت در جامعه برشمرد و تاکید کرد که یکی دیگر از محورهای وحدت، اقتدار موشکی کشور است. رهبر انقلاب و همه مسوولان ما یکصدا می‌گویند پای این اقتدار موشکی ایستاده‌ایم و هرچقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و برد آن را نیز افزایش می‌دهیم و این برگ برنده ما است.

در پایان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند. در این بیانیه تاکید شده است که ما «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

08

 عکس: خبرگزاری تسنیم