جلسه ‌ای برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT

در خبری دیگر از پارلمان بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس دیروز در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خبر داد. این جلسه امروز یکشنبه برگزار می‌شود. براساس گزارش خبرگزاری مهر، اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواسته‌ بودند با دولت رایزنی کند تا این لایحه مسکوت بماند. علاوه‌بر این، تهدید کرده بودند در صورت طرح این لایحه در مجلس، آبستراکسیون خواهند کرد.

طرح ۲ فوریتی نمایندگان

خبر دیگر آنکه، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از طرح ۲ فوریتی نمایندگان با ۷۰ امضا برای از سر‌گیری فعالیت‌های هسته‌ای در صورت نتیجه بخش نبودن مذاکرات یک ماهه با اروپایی‌ها خبرداد.

اردکانیان به کمیسیون انرژی می‌رود

همچنین از مجلس خبر می‌رسد که رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان به کمیسیون انرژی مجلس می‌رود و معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت هم درباره آینده فروش نفت گزارشی را به کمیسیون ارائه می‌کنند. سیده‌حمیده زرآبادی نماینده قزوین، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، اللهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت و رومشکان، محمدنعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر، حسین مقصودی نماینده سبزوار، حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل و سلام امینی نماینده ایلام سوالات خود را در حضور وزیر نیرو مطرح خواهند کرد. گزارش معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درخصوص آینده فروش و صادرات نفت ایران با توجه به تحریم‌های ظالمانه و خروج یکجانبه آمریکا از برجام نیز در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی قرار دارد.