قاضی صلواتی در ابتدای این جلسه و پس از حاضر شدن متهم در جایگاه از او خواست که درباره اتهاماتش مبنی‌بر معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه و کارت ملی و خرید، حمل و نگهداری اسلحه و مهمات سبک و سنگین از خود دفاع کند. متهم با بیان اینکه من مربی باشگاه ورزشی هستم و یک روز که از باشگاه برمی‌گشتم الف. به درب منزل ما آمد و به من گفت که چند نفر از آشنایانم می‌خواهند وارد کشور شوند بیا با هم به سراغ آنها برویم، گفت: من هم، چون به الف. بدهکار بودم و او قرار شده بود بابت این کار مقدار پولی به من بدهد پیشنهاد او را قبول کردم. او در پاسخ به این سوال قاضی صلواتی که شما نمی‌دانستید که آنها چه کسانی هستند و با چه هدفی این‌گونه وارد کشور می‌شوند، گفت: خیر من اصلا آنها را نمی‌شناختم و فقط می‌دانستم که از آشنایان الف. هستند و چون به الف. بدهکار بودم پیشنهادش را قبول کردم.

قاضی صلواتی گفت: براساس گزارش‌ها این افراد در آنجا گم شده بودند و چون شما راه‌بلد بودید الف. از تو خواسته بود که بروید و راه را برای آنها پیدا کنید و شما از اعضای فعال گروهک‌های تکفیری بوده‌اید. متهم گفت: پس از رفتن به مرز و آوردن آنها، آنها را به خانه یکی از دوستان بردیم و حدود یک هفته در آنجا اسکان داشتند و پس از یک هفته دوباره آنها را به یک خانه دیگر منتقل کردیم. او در پاسخ به این سوال قاضی صلواتی مبنی‌بر اینکه مگر قرار نبود شما پول بگیری و آنها را به داخل بیاوری پس برای چه آنها را این چند روز همراهی می‌کردی، گفت: چون هنوز پولم را از الف. نگرفته بودم آنها را همراهی می‌کردم تا بتوانم پولم را بگیرم. پس از اظهارات ضدو‌نقیض متهم که ارتباط با داعش را هم رد کرده بود، نماینده دادستان با کسب اجازه از ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفته و بخشی از اقرار متهم را قرائت کرد.

نماینده دادستان تهران گفت: براساس اقاریر و اظهارات، این متهم گفته است که آنها مقدار زیادی اسلحه و مهمات به همراه داشتند که از من خواستند برایشان بیاورم یا در بخش دیگری از اقاریر خود گفته است زمانی که آنها وارد می‌شدند من از یکی از آنها پرسیدم که برای چه کمربند انفجاری به خود بسته‌اید که آنها پاسخ دادند اگر ما را گرفتند بتوانیم خود را منفجر کنیم. نماینده دادستان در ادامه به سابقه کیفری متهم هم اشاره‌ای داشته و گفت: این متهم در سال ۸۶ سابقه بازداشت داشته که جرم وی قاچاق اسلحه و حمل و نگهداری ادوات جنگی بوده است. این فرد علاوه بر شغل مربیگری خرید و فروش خودرو را هم انجام می‌داده است. وی دچار فقر مالی نبوده است. نماینده دادستان خطاب به ریاست دادگاه گفت: متهم در این عملیات تروریستی تا زمان انجام آن در تهران، با آنها همکاری داشته است. در پایان این جلسه قاضی صلواتی اعلام کرد که جلسه بعدی ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.