به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: زمزمه‌هایی درباره طرح‌هایی جهت ایجاد وزارتخانه‌های جدید در کمیسیون‌های مختلف مطرح شده است. به‌دنبال آن علی لاریجانی رئیس مجلس در واکنش به این تذکر گفت: این طرح‌ها باید به‌صورت یکجا به کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت ارجاع شود تا به شکل جمعی درباره آنها تصمیم بگیریم.

 انتقاد از رئیس‌جمهور

در همین حال علی وقف‌چی، نماینده زنجان در مجلس در گفت‌وگو با الف با بیان اینکه سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی- اعتباری بیش از ۹۰ امضا دارد، افزود: این سوال در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد. وی افزود: تاکنون کمیسیون ۲ بار به رئیس‌جمهور نامه رسمی نوشته و درخواست کرده تا نمایندگان خود را جهت نشست مشترک با نمایندگان متقاضی سوال معرفی کند، اما این نامه‌ها بی‌جواب مانده است.  وی تاکید کرد: بی‌جواب گذاشتن نامه‌های مجلس به معنای استنکاف رئیس‌جمهور از پاسخ به مجلس است و ما از ابزارهای قانونی خود در این زمینه استفاده می‌کنیم.

ارجاع یک طرح به کمیسیون آموزش

در خبری دیگر نمایندگان مجلس طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند. به گزارش «ایسنا» این طرح به‌دنبال این است که تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش جهت استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ایجاد کند به این شرط که آزمون استخدامی برگزار شده و آنها حداقل دوره آموزشی یکساله را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش موافقت کردند. ازسوی دیگر نمایندگان با طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور موافقت کردند. همچنین نمایندگان برای رفع ابهامات، طرح یک فوریتی الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ارجاع دادند.

در ادامه روز گذشته لایحه موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

درخواست راهپیمایی کارگران

در خبری دیگر از مجلس، نادر قاضی‌پور نائب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی در اخطاری خواستار آن شد تا وزارت کشور به مناسبت یازدهم اردیبهشت، روز کارگر به کارگران مجوز راهپیمایی بدهد. از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» ۱۷۶ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از اقدام دبیر شورای‌عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات در شکستن انحصار پیام‌رسان تلگرام و تقویت و تشویق پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کردند. در خبری دیگر در پایان جلسه علنی مجلس نامه‌ای با امضای ۱۹۴ نماینده خطاب به رئیس‌جمهور درباره رسیدگی به مشکلات کشاورزان قرائت شد.