سوال از رئیس‌جمهوری

در همین راستا جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با میزان، از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ امضا برای سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس خبر داد. وی افزود: آشفتگی بازار ارز آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است و بر اساس این موضوع بیش از ۱۰۰ نماینده نامه سوال از رئیس‌جمهوری را امضا کرده و نهایتا این نامه تحویل هیات‌رئیسه مجلس خواهد شد. کوچکی‌نژاد با اشاره به محتوای سوالات تدوین شده از رئیس‌جمهوری گفت: آشفتگی بازار ارز، مشکلات موسسات مالی و اعتباری، بیکاری جوانان و رکود اقتصادی از جمله عناوین طرح سوال از رئیس‌جمهوری در سال ۹۷ است.

ماموریت لاریجانی به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

در خبری دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ماموریت داد که با مشورت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و همفکری اتاق‌های بازرگانی و اصناف و دستگاه‌های اجرایی طرح حمایت از کالای ایرانی را ارائه کند. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت صیانت از تولیدات ملی و ایجاد ممنوعیت برای واردات محصولات که در داخل تولید کافی و مناسب دارند، وظایف مهمی داشته و بانک‌ها نیز مسوولیت سنگین برعهده دارند که در جهت تسهیلات بخش تولید دست به اصلاحات داخلی خود بزنند. لاریجانی گفت: در همه این امور مجلس آمادگی دارد زمینه قانونی لازم را فراهم کند، در این راستا از کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به‌عنوان محور اصلاحات قانونی می‌خواهم با مشورت مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی، رایزنی با بخش‌های دولتی ذی‌ربط، هم فکری با اتاق بازرگانی و اصناف، پیشنهادهای لازم را تدوین و در مدت سه هفته آینده به مجلس ارائه کند. وی ادامه داد: همچنین این کمیسیون با استفاده از گزارش‌های مراکز نظارتی و بررسی‌های خود هر ماه گزارش خود در مورد پیشرفت امور را به مجلس ارائه کند.  همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس مجلس روز گذشته در نطق میان دستور خود گفت: تلاش‌های مرموزانه‌ای توسط آمریکا و برخی کشورهای عربی نظیر سعودی در جریان است که با سخت‌گیری بر مردم مظلوم فلسطین و آشفته‌سازی فضای منطقه به خیال خود ملت فلسطین را در گوشه‌ای از کرانه باختری و محوریت غزه محصور و به قول خود ماجرا را ختم کنند.

درخواست تشکیل جلسه اضطراری آب

در خبری دیگر از مجلس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر وعضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس گفت: به‌دلیل بحران آب در اصفهان، وضعیت این استان اضطراری شده و تقاضا داریم رئیس‌جمهوری یک جلسه اضطراری برای این مساله تشکیل دهد. به گزارش خانه ملت نماینده مردم شاهین شهر گفت: ۵میلیون نفر از مردم اصفهان از مرداد ماه به بعد آب آشامیدنی ندارند.