مهران عبدالله‌پور با بیان اینکه مشایی عصر روز شنبه در منزل آقای بقایی حضور یافته و در حال خروج از منزل وی، بازداشت شد، گفت: موکلم پرونده مفتوح دیگری نداشتند. او افزود: دادسرای عمومی تهران در بیانیه خود دلیل دستگیری موکلم را انجام تحقیقات اعلام کرده است.

واکنش رئیس‌جمهوری سابق

در خبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد در واکنش به دستگیری اسفندیار رحیم مشایی گفت: مسوولیت سلامت آقای مشایی برعهده مقام‌های قضایی است و باید هرچه زودتر آزاد شود.

هشدار به احمدی‌نژاد

در همین حال حمیدرضا ترقی، عضو ارشد موتلفه در گفت‌وگو با انتخاب گفت: بازداشت مشایی می‌تواند هشداری به احمدی‌نژاد باشد. ترقی اضافه کرد: به نظرم احمدی‌نژاد پس از بازداشت مشایی دست به هنجار شکنی نخواهد زد، اینها آخرین زورهایشان را برای مقاومت می‌زنند، اما فایده‌ای ندارد.

واکنش بعیدی‌نژاد به انتشار خبری در مورد همسر دکتر فاطمی

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن با اشاره به دستگیری اسفندیار رحیم‌مشایی و همزمان انتشار خبری از سوی یکی از خبرگزاری‌ها درباره   همسر وزیر خارجه دولت مصدق و رئیس دفتر رئیس دولت دهم در کانال تلگرام خود نوشت: «با استقرار اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، در موقعیتی به مناسبت لزوم تقدیم هدیه‌ای که برای ایشان از سوی وزارت امور خارجه جهت بزرگداشت مقام دکتر فاطمی، وزیر خارجه دولت ملی ایران به سفارت ارسال شده بود، از ایشان به سفارت دعوت به عمل آمد. ایشان با علاقه‌مندی آمدند و از آن هدیه ارزشمند نیز بسیار شادمان شدند. در ذیل سخنان خود، به سفری هم که در دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد و به دعوت آقای مشایی به تهران داشت، نیز اشاراتی کرد و از مشکلات غیرقابل‌‌پیش‌بینی خود در این سفر نیز مطالبی نقل کرد. اتفاقا از ناراحتی‌های بسیار ایشان از آثار این سفر، یکی نشر اخبار غیرواقعی در آن زمان نسبت به تلاش او برای آزاد ساختن اموال و املاک توقیف شده او بود که کاملا غیرواقعی بود؛ چون اصلا وی اموال و املاکی نداشت و ندارد و دیگری تقدیم دفترچه ارزشمند خاطرات مرحوم دکتر فاطمی به آقای احمدی‌نژاد بود که با گذشت زمان هیچ‌گاه دیگر نتوانست از آن خبری بگیرد که در دست چه کسی قرار دارد و از این بابت بسیار ناراحت بود و می‌گفت کاش این دعوت را قبول نمی‌کردم و به این سفر نمی‌رفتم. اینجانب مایلم از این فرصت استفاده کرده و با شناخت مختصری که از خانم سطوتی، همسر مرحوم دکتر فاطمی پیدا کرده‌ام، آزردگی خود را نسبت به خبر منتشر شده اعلام کنم. ایشان به اعتبار درگذشت نابهنگام فرزند خود و تنها بازمانده مرحوم دکتر فاطمی در خلوت خود زندگی زاهدانه‌ای داشته و هنوز با حقوق کارمندی دکتر فاطمی زندگی می‌کند و دست نیاز به سوی هیچ‌کس هم دراز نکرده است.»