وی گفت: پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور آنجا به ما اجازه دادند که تحقیقات مجددی انجام شود و ما هم اعلام کردیم پرونده سعید مرتضوی در این بخش همچنان مفتوح است. وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده مرتضوی در حادثه مرگ زهرا کاظمی در دادسرای جرائم جنایی ادامه دارد، افزود: بازپرس پرونده استعلاماتی گرفته و منتظر است برخی از شهودی که باید در پرونده حاضر می‌شدند از آنها تحقیقات شود که در فرصت مناسب این کار انجام خواهد شد. زهرا کاظمی عکاس ایرانی-کانادایی سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ در حال عکاسی از یک تجمع اعتراضی مقابل زندان اوین بازداشت شد و ۲۰ تیر همان سال درگذشت.

صدور کیفرخواست علیه قاضی پرونده کهریزک

همچنین به گزارش «ایسنا» دادستان تهران از صدور کیفرخواست علیه قاضی پرونده کهریزک خبر داد و گفت: هم‌اکنون وی در زندان به سر می‌برد. وی درباره پرونده سردار رویانیان با سه عنوان اتهامی، با اذعان به طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده، این اطاله را ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده اعلام کرد. وی همچنین از صدور ۱۲ فقره کیفرخواست در پرونده‌های متهمان ارزی اخیر خبر داد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده متهمان آشوب‌های دی‌ماه، با اشاره به صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست، از صدور ۱۰ فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و درباره میزان مجازات‌های مورد حکم و وضعیت دیگر متهمان آشوب‌ها اظهار کرد: مدت حبس‌های تعیین‌شده یک تا پنج سال است و سایر پرونده‌ها در محاکم انقلاب اسلامی یا محاکم عمومی تهران تحت رسیدگی است. جعفری دولت‌آبادی درباره محکومیت یک جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلستان به شش سال حبس اظهار کرد: این فرد که دارای تابعیت ایرانی - انگلیسی است، پرونده مفتوح دیگری مرتبط با یکی از بانک‌های خصوصی دارد که در جریان رسیدگی است.

جهانگیری آزاد شد

دادستان تهران همچنین از محکومیت یکی از مسوولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به ۸ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی خبر داد. وی اعلام کرد: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.