از صدور حکم جلب مرتضوی بی‌اطلاعم

در خبری دیگر به گزارش «انتخاب» غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران، درباره خبر صادرشدن حکم جلب سعید مرتضوی گفت: این پرونده هم در دادسرا است اینکه پرونده برای اجرای حکم فرستاده و حکم جلب وی صادر شده است یا نه، بی اطلاعم.

نظریونسی در مورد زهرا کاظمی، احمدی‌نژاد و رفع حصر

در همین حال علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد پرونده زهرا کاظمی گفت: من بارها درباره پرونده زهرا کاظمی مصاحبه‌هایی را انجام دادم و مجلس هم در این قضیه ورود پیدا کرد و تحقیق و تفحص صورت گرفت و گزارش آن هم اعلام شد. اقدامات زیادی در جهت پیگیری این پرونده صورت گرفت دولت یک کارگروه تشکیل داد و قوه‌قضائیه هم افرادی را به اتهام قتل خانم کاظمی محاکمه کرد. وی افزود: ضمنا بنده در ارتباط با این پرونده هم هیچ‌کدام از مقام‌های قضایی وقت را متهم به مباشرت در قتل نکردم و نگفتم که کسی با مسوولیت قضایی، مباشرتا قاتل است. پرونده هم از نظر قضایی ظاهرا به نوعی رسیدگی شده است.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: معتقدم احمدی‌نژاد یک جریان نیست، بلکه یک پدیده است، پدیده استثنایی که به وجود آمد. او نه فرقه است و نه جریان، شاید فهمیده است که برای اینکه در صحنه سیاسی باقی بماند باید خود را به‌گونه‌های مختلف مطرح کند. کافی است که رسانه‌ها و سیاسیون او را به حال خود بگذارند و از مطرح کردن او خودداری کنند. در این صورت قطعا فراموش می‌شود. یونسی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود با احمدی‌نژاد به این دلیل برخورد نمی‌شود که مدارکی از وزارت اطلاعات در زمانی که رئیس‌جمهور بوده با خود دارد و به همین دلیل است که تحمل می‌شود، گفت: چنین تحلیلی را قبول ندارم. من که وزیر اطلاعات بوده‌ام، می‌دانم که به لحظ فنی و ساختاری در وزارت اطلاعات، چنین امکانی وجود ندارد؛ ولی در هر صورت، رئیس دولت، به میزانی که رئیس دولت و کابینه است، دسترسی به اسناد به‌کلی سری در محدوده خود دارد. همچنین به گزارش خبرآنلاین یونسی با اشاره به حصر گفت: محدودیت‌ها رو به پایان است.