به گزارش خبرگزاری مهر، سیدتقی نوربخش در نشست خبری در مورد افتتاح پروژه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی در دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال، پروژه‌هایی به ارزش۵۵۰‌میلیارد‌تومان در بخش‌های بیمه‌ای درمانی و اقتصادی تامین‌اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد. او گفت: افتتاح ۳۳ پروژه و آغاز عملیات سه پروژه در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی و همچنین افتتاح ۶ شعبه، ۷ مرکز درمانی و یک بیمارستان از جمله راهبرد اصلی سازمان تامین‌اجتماعی در نقاط کمتر برخوردار و مرزی کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های بیمه‌ای و درمانی تعریف شده و همچنین ۴۱۵میلیارد تومان پروژه در بخش اقتصادی پیش‌بینی شده به‌طوری که افتتاح دو خط دارویی (تولید مواد اولیه) افتتاح داروی سرطانی، خط تولید سرنگ در کارخانه اکسیر، بازسازی بخش جامدات کارخانجات داروپخش و تولید مواد اولیه شربت در کارخانه داروپخش از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد. او به فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بخش پتروشیمی، نفت، ایرانول و ذوب آهن چهار پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در بخش تولید تیرآهن نیز ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

نوربخش در مورد بودجه سال آینده سازمان تامین‌اجتماعی نیز گفت: اعتبار ما در بخش منابع و مصارف ۹۸ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان است که البته بعد از بررسی در هیات‌مدیره ممکن است مقداری کم یا زیاد شود. نوربخش ادامه داد: کاهش تصدی‌گری، برون سپاری، کاهش تعداد شعب و پرسنل، استفاده صحیح از بنگاه‌های اقتصادی از جمله راهبردهای اصلی سازمان است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد و همچنین هزار میلیارد تومان نیز در بخش پروژه‌های عمرانی و ۸ هزار میلیارد تومان درمان مستقیم و ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم هزینه خواهد شد. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درخصوص واردات گوشی آی‌فون از سوی شرکت بین‌المللی و بازرگانی تامین‌اجتماعی گفت: سازمان برای حفظ و ارتقای سرمایه بیمه‌شدگان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این شرکت تاکنون درخصوص واردات گندم و تجهیزات پزشکی به دولت کمک کرده و یکی دیگر از مواردی که با مجوز از وزارت صنعت، گمرک و ارتباطات در این خصوص اقدام کرده واردات گوشی بوده است که به گفته وزیر ارتباطات تنها سه درصد از واردات را به خود اختصاص داده که تمامی این موارد براساس اساسنامه و مجوز صورت گرفته است. او در مورد تصویب کمیسیون تلفیق برای جبران بدهی‌های دولت به تامین‌اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق بر رعایت بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه پرداخت تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت را در سال ۹۷ موافقت کرده است و بدهی دولت تا ۵۰‌هزار میلیارد تومان تهاتر خواهد شد.

نوربخش گفت: فکر نمی کنم هیچ دولتی تا این اندازه بدهی خود را تهاتر کرده باشد که این موضوع در کمیسیون تلفیق تصویب شده که امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد که در جهت حفظ منابع پایدار اقدام مهمی است که انجام شده است. وی در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: سن امید به زندگی در سال ۵۴، ۵۶ سال بوده که با ارتقای سطح بهداشت درحال‌حاضر سن امید به ۷۸ سال رسیده است. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی تاکید کرد: افزایش سن بازنشستگی جزو پیشنهادات تامین‌اجتماعی نبوده که البته در کمیسیون تلفیق ماده‌ای به تصویب رسیده که موضوع آن پیشنهاداتی است که روی تغییرات پارامتریک بیمه‌ای از سوی دولت داده خواهد شد اما هیچ پیشنهادی به‌طور مشخص در مورد افزایش سن بازنشستگی وجود نداشته است. نوربخش در مورد عیدی بازنشستگان نیز گفت: هر سال بعد از تصویب دولت عیدی بیمه‌شدگان و بازنشستگان را پرداخت می‌کنیم و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عیدی پرداخت کنیم.