شکرالله حسن بیگی در گفت‎وگو با خبرآنلاین درباره نگاه استانداری تهران به درخواست تجمع اطرافیان محمود احمدی‎نژاد، گفت: تاکنون درخواستی تحویل استانداری تهران نشده است، آنها باید درخواست خود را به فرمانداری تهران می‌دادند، اما گفتند که درخواست‌شان را به وزارت کشور داده‌اند. او درباره اینکه درخواست احمدی‎نژادی‎ها برای برگزاری تجمع از وزارت کشور به استانداری تهران ارجاع می‌شود یا نه، اظهار کرد: خیر، یا اداره کل سیاسی وزارت کشور یا فرمانداری تهران اقدام به بررسی این درخواست خواهد کرد.  او در پاسخ به این سوال که آیا به درخواست تجمعات پس از پایان دهه فجر، پاسخ مثبت داده خواهد شد، گفت: به هر حال باید بررسی کنیم و ان‌شاءالله که مشکلی نباشد. سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در واکنش به برخی انتقادات رسانه‌ای دال بر اینکه عدم صدور مجوز برگزاری تجمعات، منجر به عدم انعکاس صدای اعتراضی مردم می‌شود نیز گفت: وزارت کشور، خود مردم است! بنابراین صدای مردم را می‌شنود و با جامعه ارتباط دارد؛ اما در وضعیت فعلی کشور با برگزاری تجمع مخالفیم، برای آنکه مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

درخواست تجمع به وزارت کشور نرسید

سوم بهمن ماه، هفت نفر از اطرافیان رئیس دولت‌های نهم و دهم با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر کشور، خواستار صدور مجوز تجمع مردمی برای اعلام اعتراض به آنچه برخی روندهای جاری در کشور خواندند و انتقاد از شرایط به‌گفته آنها بد اقتصادی شدند. این در حالی است که روز گذشته استانداری تهران و وزارت کشور، خبر ارسال این نامه را به استانداری و وزارتخانه تکذیب کردند. علاوه‌بر شکرالله حسن‌بیگی، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران که تاکید کرد تا کنون درخواستی تحویل استانداری تهران نشده است، بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با «ایلنا» اعلام کرد که درخواست تجمع از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد به وزارت کشور واصل نشده است.

با این همه اما، مخالفت استانداری تهران با برگزاری تجمع اعتراضی احمدی‌نژادی‌ها با واکنش سریع  کانال تلگرامی دولت بهار روبه‌رو شد. سید علی‌اصغر حسینی، نماینده مقامات درخواست‌کننده تجمع در واکنش به اظهارات مقامات وزارت کشور و استانداری تهران نوشت: درحالی‌که بنده به نمایندگی از برخی مقامات و مسوولان دولت سابق، در روز چهارشنبه هفته قبل، درخواست برگزاری تجمع اعتراضی را در استانداری تهران ثبت کردم، سایت تسنیم در همان روز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت کشور، این موضوع را تکذیب کرد!  به گفته حسینی، درخواست برگزاری تجمع باید به استانداری داده می‌شد که این کار انجام گرفته است. کارشناس معاونت سیاسی استانداری تهران هم دیروز به بنده اعلام کرد که درخواست شما امروز به معاونت سیاسی ارجاع شده و درحال بررسی آن هستیم.