به گزارش «ایسنا» وی همچنین درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر بدرفتاری و وقوع برخی حوادث در بازداشتگاه‌ها، گفت: این جوانان و بازداشتی‌ها همه از بچه‌های کشور ما هستند و ما نیز غصه می‌خوریم که چرا باید یک شب آنها به بازداشت بروند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که گفته شده به زندانیان قرص داده شده اظهار کرد: چنین چیزی به ما گزارش نشده، اما باز هم پیگیری می‌کنیم.

تحویل همه بازداشت‌شدگان به دستگاه قضایی

همزمان سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی در مورد حواشی پیش آمده درباره حوادث اخیر ارائه و اعلام کرد: تمامی متهمان دستگیر شده به دستگاه قضایی تحویل داده شده‌اند. به گزارش «ایسنا» اشتری در پاسخ به سوالی درباره شهدا و جانبازان ناجا در حوادث اخیر گفت: در این حوادث شهید نداشتیم، اما تعدادی از ماموران ما مصدوم و مجروح شدند. فرمانده ناجا در ادامه سخنانش بابیان اینکه هیچ یک از ماموران ما سلاح جنگی نداشتند، گفت: ماجرای کشته‌سازی‌ها مشکوک است و این موضوع در حال بررسی است. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی اخبار مطرح شده درباره خودکشی نیز اظهار کرد:‌ این موضوع نیز در حال بررسی است. همچنین به گزارش انتخاب، فرمانده ناجا با اشاره به تماس تلفنی رئیس‌جمهور با وی اظهار کرد: روزی که آقای روحانی با من تماس گرفت ظاهرا پیش از آن با آقای اردوغان تلفنی صحبت کرده‌ بودند که او در این تماس گفته بود اینکه سلاحی به کار گرفته نشده خیلی خوب است و پلیس ایران عملکرد خوبی داشته است.

آزادی ۳۹ نفر از دانشجویان بازداشتی

از سوی دیگر به گزارش عصر ایران، طیبه سیاوشی، نماینده مجلس در توییتر خود نوشت: «خوشبختانه مطلع شدم که از ۴۱ دانشجوی بازداشتی حوادث اخیر دانشگاه تهران تا به امروز ۳۹ نفرشان آزاد شده‌اند.پرونده دو دانشجوی دیگر در بازداشت نیز کامل شده و امروز آزاد خواهند شد.»

وقوع آشوب‌ها پیش‌بینی شده بود

در همین حال، سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: احتمال وقوع برخی آشوب‌ها پیش‌بینی شده بود. اینها با یک نگاه علمی مبتنی بر تجربیات بسیار ارزشمند که حاکمیت ما در جمهوری اسلامی به آن دست پیدا کرده است، قابل پیش‌بینی بود.