پیام گرامیداشت ظریف

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه نیز روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از خود و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، این بیت شعر را نوشت: «از شمار دو چشم یک تن کم، از شمار خرد هزاران بیش». به گزارش «ایرنا» ظریف در ادامه این مطلب یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بزرگمرد تاریخ معاصر ایران را که در همه دوران مبارزه، پیروزی، جهاد، سازندگی، اصلاحات و اعتدال با صبر‌ و امید و تدبیر یار نظام و یاور مردم بود و ماند گرامی داشت. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در یادداشتی صبر و استقامت در مقابل تهمت‌ها و انواع ناملایمات برای حفظ و استحکام نظام اسلامی و خدمت به مردم را از یادگارهای درس‌آموز مرحوم هاشمی‌رفسنجانی برشمرد.

گلایه از عدم‌حضور روحانی درمراسم سالگرد

فاطمه هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیز روز گذشته در واکنش به عدم‌حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: ایشان مظلومیتی داشت و دارد و عدم‌حضور رئیس‌جمهور عزیز ما در این برهه از تاریخ برای همین است. همچنین به گزارش انتخاب، محمد هاشمی گفت: قرار بر این بود که رئیس‌جمهوری سخنران مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی باشد که سه روز پیش از دفتر ایشان خبر دادند که حضور پیدا نمی‌کنند.

پیام به هاشمی برای عدم‌انصراف از انتخابات سال ۸۴

از سوی دیگر حسین مرعشی، برادر همسر آیت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با عصرایران با اشاره به کشیده شدن انتخابات درسال ۸۴ به دور دوم گفت: ما فکر می‌کردیم تنهاترین کاندیدا احمدی‌نژاد است و به همین دلیل در دور دوم آقای هاشمی راحت‌تر با او رقابت می‌کند، اما تمام حرف‌های منفی ۵ کاندیدا که علیه آقای هاشمی در دور اول زده شد نتایجش را در دور دوم نشان داد و علاوه‌بر آن تخریب‌های بسیار سازماندهی‌شده‌ای انجام شد که وزارت اطلاعات آن را کشف کرد و البته پیگیری نشد. آقای هاشمی در آن زمان هم می‌خواستند انصراف بدهند و رهبری در آن زمان آقای روحانی را نزد آقای هاشمی فرستادند که این کار را نکنید. وی افزود: یکشنبه شب تصمیم آقای هاشمی انصراف بود که آقای روحانی از طرف رهبری آمدند و گفتند که رهبری با انصراف موافق نیست. اقای هاشمی شرط گذاشتند که برخی نهادها در مرحله دوم کنترل شوند و ایشان نیز تایید کردند که این کار انجام شود، اما زمان خیلی فشرده بود و کار به‌جایی نرسید. یکی از نواقص انتخابات ما این است که بین مرحله اول و دوم زمان خیلی کوتاه است.

نصب تصویر آیت‌الله هاشمی در مشهد

در خبری دیگر به گزار ش‌ خبرآنلاین، روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: شهرداری مشهد اقدام به نصب بیلبوردهای تصویر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و همچنین نام‌گذاری یکی از معابر مشهد به نام ایشان کرده است.