او با بیان اینکه عملیات نجات با سرعت در همان دو روز اول انجام شد و کار اسکان اضطراری و‌ توزیع چادر و اقلام اساسی نیز به تعادل رسیده، گفت: پیش بینی ما خسارت ۳۵ هزار واحد است که قول داده‌اند تا پایان هفته واحدهای باقی مانده نیز کارشناسی شود.

پلمب بیمارستان اسلام آبادغرب

همچنین دیروز سرهنگ بهروز سرتیپ نیا فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب از پلمب بیمارستان جدید امام خمینی (ره) این شهرستان توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به دلیل ناایمن بودن و نداشتن استحکام خبر داد. او در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: در پی وقوع زلزله ۲۱ آبان ماه در این شهرستان، بیمارستان جدید شهر که کمتر از یک سال از افتتاح آن می‌گذرد، تخریب شد. او با بیان اینکه پیمانکار و عوامل اجرایی ساختمان مذکور بازداشت شده‌اند، گفت: پیمانکار بیمارستان که با قرار وثیقه  آزاد شد، متعهد شده است نسبت به بازسازی و مرمت ساختمان در مهلت تعیین شده اقدام کند.

نقش فضای مجازی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

خبر دیگر آنکه دیروز عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه نقش فضای مجازی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بسیار موثر بود، افزود: نقش این فضا حدود ۸۰ درصد مثبت بود و در برخی موارد نیز تقویت شایعات و اعتماد عمومی نسبت به دولت را خدشه‌دار کرد، ولی در مجموع ارزیابی ما مثبت است.