به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجله آمریکایی «نشنال‌اینترست» نوشته در صورت وقوع چنین رویدادی ایران می‌تواند با استفاده هوشمندانه از «روش‌های نامتقارن» که در اختیار دارد با ارتش مسلح به تجهیزات و فناوری‌های نظامی عربستان سعودی مقابله کند. در زیر بخشی از سلاح‌ها و روش‌هایی که به نوشته نشنال‌اینترست ایران می‌تواند از آنها استفاده کند، تشریح شده‌اند.

رسانه آمریکایی نوشته است: «نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی که به خودی خود سلاح نیستند، موثرترین ابزاری هستند که ایران می‌تواند از آنها در برابر عربستان سعودی استفاده کند.» نشنال‌اینترست می‌افزاید: «این نیروهای عملیات ویژه که حدود ۱۵ هزار نفر هستند در زمان اشغال عراق توسط آمریکا و حضور طولانی مدت واشنگتن در آن کشور، زندگی را برای نیروهای آمریکایی به جهنم تبدیل کردند.»

نشنال‌اینترست نوشته ایران در حال حاضر مجموعه‌ای از موشک‌ها از جمله موشک سوخت مایع عماد با برد ۱۰۰۰ مایل در اختیار دارد. ایران، همچنین دارنده موشک‌های بالستیک خانواده شهاب است. پیشرفته‌ترین موشک‌های ایران، نسل موشک‌های زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب موسوم به سجیل است که منهدم کردن آنها دشوار است. سرعت واکنش این موشک‌ها هم بسیار بالا است. از آنجا که اقتصاد عربستان سعودی به صادرات نفتی وابسته است، ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد یا در عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج‌فارس اختلال ایجاد کند. نشنال‌اینترست می‌نویسد: «نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که دارنده نیروهایی متشکل از قایق‌های تندرو کاملا مسلح است، می‌تواند در خلال درگیری به تاسیسات کشتیرانی و بندری عربستان سعودی حمله کند. حملات انبوه با قایق‌ها می‌تواند لطمات فراوانی به نیروهای دریایی و بنادر عربستان سعودی وارد کند.»

«ایران می‌تواند برای حمله به تاسیسات کشتیرانی و بندری عربستان سعودی از زیردریایی کلاس غدیر که برای انجام عملیات در آب‌های کم عمق خلیج‌فارس ساخته شده‌اند، استفاده کند. این زیردریایی‌های کوچک برای اعزام کماندوهای نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داخل خاک عربستان سعودی برای انجام عملیات ویژه در آن کشور نیز قابل استفاده‌اند. ایران، به علاوه می‌تواند از این میدجت‌ها که دارای قابلیت شلیک اژدر از دو مقر جلویی هستند برای رهاسازی انواع مین‌های دریایی استفاده کند.»  نشنال‌اینترست نوشته اطلاعات زیادی درباره این زیردریایی موجود نیست. گمان می‌رود ایران موفق به ساخت نوع جدیدی از موشک‌های کروز دوربرد موسوم به سومار، با برد تقریبا ۱۵۰۰ مایل شده باشد. این سلاح ممکن است براساس موشک خا-۵۵ روسیه ساخته شده باشد که ایرانی‌ها احتمالا آن را مهندسی معکوس کرده‌اند.