از سوی دیگر با نزدیک شدن به روز رأی اعتماد در مجلس، انتقادات به معرفی گزینه وزارت علوم بالا گرفته و بسیاری از تشکل‌های دانشجویی، نسبت به معرفی غلامی به‌عنوان گزینه وزارت علوم اعتراض کرده‌اند. در همین ارتباط، فرید موسوی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به جلسه روز چهارشنبه فراکسیون امید با حضور وزیر پیشنهادی علوم گفت: غلامی در این جلسه، یکسری  ‌نظراتی داشت که درباره آنها صحبت شد و البته برخی مستندات نیز به فراکسیون ارائه کرد؛ با وجود این، هنوز فراکسیون دغدغه بسیاری روی انتخاب این وزیر دارد. او افزود: هم‌اکنون بسیاری از فعالان دانشجویی مخالف وی هستند و نسبت به عملکرد وی انتقاد دارند. با وجود این، برخی با وی موافق هستند؛ بنابراین ما نیز باید به یک جمع‌بندی در مورد وی برسیم که این جمع‌بندی صبح یکشنبه رخ خواهد داد.

احمد مازنی نماینده تهران نیز در گفت‌وگو با جماران درباره نگاه فراکسیون امید به اعتراض‌ها پیرامون معرفی غلامی گفت: فراکسیون کمیته‌ای را برای بررسی تعیین کرده که در حال بررسی و پیگیری مطالبات و تعیین رویکرد فراکسیون نسبت به آقای غلامی است، البته تاکنون فراکسیون به نتیجه نرسیده و احتمالا در جلسه مجمع عمومی که صبح فردا برگزار می‌شود، این موضوع را جمع‌بندی خواهیم کرد. درهمین حال گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم در جلب نظر اعضای کمیسیون فرهنگی نیز ظاهرا چندان موفق عمل نکرده است. در همین ارتباط پروانه سلحشوری نماینده تهران با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با منصور غلامی در کانال تلگرامی خود نوشت: متاسفانه پاسخ‌های ایشان به سوالات و توضیحات ایشان اصلا قانع‌کننده نبود و در قامت یک وزیر، آن هم وزارتخانه‌ای به اهمیت وزارت علوم ظاهر نشدند.

البته در کنار مخالفت فراکسیون امید با وزارت منصور غلامی، او توانسته نظر بخش مهمی از اصولگرایان مجلس و برخی کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به برنامه‌های خود جلب کند. در همین حال روز پنج‌شنبه محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: منصور غلامی به عنوان گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم، یک دانشگاهی و مدیری قابل در حوزه آموزش عالی با کارنامه موفق است. به گزارش «ایرنا»،در مقابل غلامی، به نظر می‌رسد که رضا اردکانیان وضعیت بهتری در کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس دارد و نظر اکثر کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها به انتخاب او به‌عنوان وزیر نیرو مثبت است.