اولین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای (موبایلی)، عکس، داستان کوتاه،کاریکاتور، شعر و ایده‌پردازی در آستانه سومین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته برگزار می‌شود. راه‌آهن جمهور‌ی اسلامی ایران با هدف برقراری تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان، بهره‌‌مندی از نظرات و ایده‌های اصحاب فرهنگ و هنر و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی نسبت به مزایا، ویژگی‌ها و امکانات راه آهن، اولین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای (موبایلی)، عکس، داستان کوتاه، کاریکاتور، شعر و ایده‌پردازی را با موضوعات

راه آهن و سفر، راه آهن و خانواده، راه‌آهن و محیط زیست، راه‌آهن و ایمنی، راه‌آهن و توسعه و راه آهن و انرژی برگزار می‌کند.

این گزارش حاکی است؛ پایان مهلت ارسال آثار، خرداد است و متقاضیان به منظور شرکت ‌در جشنواره باید آثار خود را حداکثر تا پایان ساعت اداری مهلت مقرر شده به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در میدان آرژانتین - ابتدای بزرگراه آفریقا- ساختمان مرکزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- طبقه نهم غربی- دفتر روابط عمومی- اداره انتشارات یا پست الکترونیکی به نشانی railnashr@rai.ir ارسال کنند.

همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته(۲۷ تا۳۰ اردیبهشت۱۳۹۴) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با مراجعه به غرفه اختصاصی راه آهن، آثار خود را تحویل دهند.

از برگزیدگان جشنواره در مراسمی به مناسبت هفته دولت، شهریور ماه ۱۳۹۴، تقدیر به عمل خواهد آمد. این گزارش می‌افزاید: متقاضیان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.rai.ir مراجعه کنند.