سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل‌و‌نقل ریلی و صنایع وخدمات وابسته از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت به مدت ۴ روز با حضور و مشارکت سازمان‌ها، نهادها و چندین شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی خاورمیانه محسوب می‌شود، ده‌ها شرکت بزرگ داخلی و خارجی نوین‌ترین تکنولوژی‌ها، تجهیزات، صنایع و خدمات حوزه صنعت حمل‌و‌نقل را ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.

در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی و صنایع وخدمات وابسته انواع خدمات مختلف ریلی درون شهری، برون‌شهری و بخش‌های فنی و زیربنایی، بهره‌برداری و ناوگان و انواع واگن‌ها، واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی، واگن‌های باری، شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، ده‌ها شرکت خارجی از دیگر کشورها از جمله کشورهای آلمان، ترکیه، چین، اتریش، اسپانیا، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت حمل‌و‌نقل ریلی و صنایع وابسته، ارتقای تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان برخی از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل و صنایع ریلی ایران است. قرار است در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل‌و‌نقل ریلی و صنایع و خدمات وابسته، چهارمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن و همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی جمهوری اسلامی ایران به صورت همزمان و با مشارکت و حمایت وزارت راه و شهرسازی، راه آهن جمهوری اسلامی، انجمن صنایع ریلی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی، اتحادیه قطارهای شهری (مترو) و دانشکده مهندسی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.